چندین کشور خواهان از سرگیری روابط با ما هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر دولت نجات ملی یمن در تهران گفت که مرحله آینده شاهد تغییراتی در روابط خارجی یمن خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در گفت‌وگو با روزنامه «الثوره» گفت که با توجه به متغیرهای مختلف چندین کشور خواهان از سرگیری روابط خود با صنعاء هستند.

,

الدیلمی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار یمن بوده و از امنیت و تمامیت ارضی و ثبات و استقلال آن دفاع کرده و دفاع خواهد کرد و مواضع ایران علیه تجاوز از ابتدا واضح بوده است.

,

وی گفت: تصمیم برای تعیین سفیر در ایران سرآغازی برای گشایش بزرگ در روابط با کشورهای دیگر است.

,

الدیلمی تصمیم تبادل سفراء بین جمهوری اسلامی ایران و یمن را شجاعانه و جسورانه خواند و گفت: طبیعی است که چنین تصمیمی خشم و نگرانی کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی و توطئه کنندگان را برانگیزد.

,

سفیر دولت نجات ملی یمن در تهران تاکید کرد که در مرحله آینده سفیر جدید ایران در صنعاء انتخاب می‌شود و اجرای قراردادهای فیمابین که به دلیل دخالت های آمریکا و عربستان با مشکل مواجه شده بود از سرگرفته خواهد شد.

,

وی با بیان  اجرای این قراردادها بر اساس اولویت‌ها صورت خواهد گرفت، گفت: 70 قرارداد امضاء شده و آماده اجرا در زمینه‌های کشاورزی، پزشکی، آموزشی، اقتصادی و خدمات‌رسانی است.

,

سفیر دولت نجات ملی یمن در تهران گفت که از سرگیری مبادلات فرهنگی و تقویت اقدامات امدادرسانی و توسعه‌ای فقط از طریق دولت نخواهد بود بله نهادها و تشکل‌های مختلف در ایران در این زمینه نقش‌آفرینی خواهند کرد.

,

الدیلمی تصریح کرد که مرحله آینده شاهد تغییرات محسوسی در عرصه روابط خارجی یمن و تعیین سفراء در سایر کشورها خواهد بود.

,

وی گفت که چندین کشور تمایل دارند روابط خود با یمن را از سرگرفته و مشروعیت واقعی در صنعاء را به رسمیت بشناسند.

,

سفیر یمن در تهران درباره اظهارات تحریک آمیز سفیر انگلیس گفت: انگلیس باید سفیر خود در یمن را تغییر دهد و شخصی را انتخاب کند که اصول روابط بین کشورها و دولت‌ها را بداند.

,

وی توئیت سفیر انگلیس را اقدامی غیردیپلماتیک و حماقتی شدید از سوی وی دانست.

,

انتهای پیام/

]
سفیر یمن در ایران از تمایل چندین کشور برای از سرگیری روابط خود با این کشور خبر داد.