اظهارات فرمانده ارتش درباره سربازی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش در دیدار جمعی از سربازان وظیفه دفاع مقدس و مدیران نمونه و شخصیت‌های فرهنگی و ورزشی، با بیان اینکه باید بیش از پیش به مقوله سربازی پرداخته شود، گفت: ۴۰ هزار سرباز وظیفه ارتش در دوران دفاع مقدس به درجه شهادت نائل آمدند تا پرچم جمهوری اسلامی ایران در بلندای جهان پرآوازه بماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی همچنین ضمن تجلیل از مقام شامخ شهداء و جانبازان سرباز دفاع مقدس یادآور شد: برخی از کشورها به واسطه جنگ‌های کوتاه مدت، داستان‌ها و کتاب‌های بی‌شماری را تالیف کردند اما شاید ما آنگونه که باید به این موضوع نپرداخته‌ایم. بنابراین باید این تاخیر و کوتاهی را جبران کنیم.
,
 
,
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه امروز بخش اعظمی از از امور مهم بر عهده سربازان وظیفه است، خاطرنشان کرد: سربازان وظیفه بخش عظیمی از نیروهای مردم‌یاری و امدادی در زلزله سرپل ذهاب و سیل فروردین امسال را تشکیل دادند و امروز هم سربازان وظیفه در بسیاری از نقاط مرزی کشورمان مشغول صیانت و حراست هستند.
,
 
,
امیر موسوی با بیان اینکه نیمی ‌از امنیت و حراست از مرزهای غربی و شرقی کشور توسط نیروی زمینی ارتش تامین می شود، تصریح کرد: تامین امنیت این مرزها به کمک فرزندان مردم این مرز و بوم صورت می‌گیرد و باید به درگاه خداوند بابت داشتن چنین جوانانی در این آب و خاک سجده شکر به جای آورد.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم گنج بزرگ نقش سرباز در دفاع مقدس به دست فراموشی سپرده شود، اذعان کرد: در سال های اخیر نگاه‌های جدیدی را در رابطه با سربازی در ارتش حاکم شده است. حداقل انتظار از سرباز این است که با فراگیری آموزش‌های مقدماتی، خوب تیراندازی کند و در نگهبانی مجموعه‌ای که به او واگذار می‌شود، هوشیار باشد اما والاترین هدف سربازی، تربیت یک شهروند خوب، انقلابی و الگو برای جوانان است.
,
 
,
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه نگاه ما در نیروهای مسلح به سرباز یک نگاه تربیتی آموزشی است، گفت: امروز سربازان ما در حوزه‌های مهارت آموزی و بصیرت افزایی آموزش های لازم را می‌بینند و کارنامه فنی و حرفه‌ای دریافت می کنند. بنابراین اگر جوانان خدمت سربازی را به خوبی سپری کنند و مهارت‌های لازم را فرا گیرند، صاحب توانایی ارزشمندی خواهند شد.
,
 
,
امیر موسوی خطاب به میهمانان حاضر تصریح کرد: ما قدردان شما و همه سربازان عزیز جمهوری اسلامی ایران هستیم و ان‌شاءالله بتوانیم در خصوص سربازان کارهای بزرگ‌تری انجام دهیم.
,
 
,
گفتنی است، امیر موسوی با اهدای سینه آویز و لوح تقدیر از زحمات تعدادی از کهنه سربازان دفاع مقدس تقدیر و تشکر کرد.
,
 
,
در این دیدار چهره‌هایی همچون محمود کریمیان اقبال، جواد انصاری و سعید حدادیان از کارآفرینان نمونه کشور، علی نقیب بغدادآبادی مدیرعامل شرکت داروسازی، محمد حسین‌زاده مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه، سردار محمد تقی عموعصار از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، غلامرضا راهپیما، علی شاه حسینی استاد دانشگاه، امیر شهاب رضویان از تهیه کنندگان حوزه سینما، هادی عبدالله زاده مدیر پروژه‌های ساخت و ساز، رسول بایرامی ‌جانباز ۷۰ درصد و همچنین چهره های فرهنگی و ورزشی همچون علی فتح الله‌زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، بهزاد غلامپور و مرتضی فنونی زاده ازپیشکسوتان تیم ملی و باشگاه های استقلال و پرسپولیس، هرمز شجاعی‌مهر تهیه کننده و مجری کارشناس برنامه تلویزیونی سیمای خانواده، علی فروتن تهیه کننده و بازیگر کودک و نوجوان، محمد رضا زارع از وزارت کشور و هوشنگ سوادی پور رئیس هیئت کاراته تهران حضور داشتند.
,
 
,
در این دیدار صمیمی که در ادامه دیدارهای فرمانده کل ارتش با اقشار مختلف به ویژه بازنشستگان، نخبگان جوان، خانواده شهدا و درجه داران با هدف تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس و دریافت مشورت‌های لازم برای ارتقاء کیفیت و منزلت سربازی برگزار شد، سربازان شجاع دیروز و چهره‌های موفق امروز به ذکر خاطرات خود از دوران سربازی به ویژه در زمان دفاع مقدس پرداختند و توفقیات خود را به واسطه خدمت در ارتش، ‌دوران دفاع مقدس، نظم، انضباط و برنامه ریزی ارتش دانستند و خدمت سربازی را کانون دوستی‌ها و عامل پیوندهای انسانی عنوان کردند.
,
 
,
در این مراسم تعدادی از حاضران هدایایی شامل، ترکش های خارج شده از بدن خود، تالیفات و همچنین افتخارات ورزشی شان را برای نگهداری در موزه ارتش تقدیم کردند.
,
 
,
منبع: مهر
,
 
,
 
]
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه در سال‌های اخیر نگاه‌های جدیدی در رابطه با سربازی در ارتش حاکم شده است، گفت: والاترین هدف سربازی، تربیت یک شهروند خوب، انقلابی و الگو برای جوانان است.