بزرگترین باغ پرندگان شرق کشور به بهره‌برداری رسید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید احمد رضوی پور سرمایه گذار بخش خصوصی این پروژه در آئین افتتاح پروژه اظهار داشت: بزرگترین باغ پرندگان کشور در زمینی به مساحت یک هکتار و 700 متر مربع و در 15 فاز همراه با کافی شاپ طراحی شده که امروز شاهد افتتاح 7 فاز این پروژه هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه تاکنون برای این پروژه که با هدف گردشگری, علمی و پژوهشی بنا شده 50 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده، افزود: حدود 18 هزار پرنده با 45 گونه در این باغ برای علاقمندان به نمایش گذاشته شده که همه روزه می توانند ضمن استفاده از فضای با نشاط و مفرح بوستان ملت از این باغ نیز بازدید کنند.

,

رضوی با اشاره به اینکه برآورد اولیه هزینه پرندگان 15 میلیارد ریال است، گفت: بنا داریم تا 4 هزار متر فضای آبی و همچنین 8 هزار متر فضای مسقف برای این پروژه اجرا کنیم و احتمالا 8 فاز باقیمانده آن تا پایان امسال به اتمام برسد.

,

همچنین امروز پروژه روشنایی بولوار ولی عصر(عجل الله) و شهید حجتی حد فاصل میدان امام حسین علیه السلام با اعتبار 270 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

,

در ادامه افتتاح پروژه ها، عملیات اجرایی ساخت صنوف کارگاهی در زمینی به مساحت 6 هکتار در بولوار وحدت تربت حیدریه نیز آغاز شد.

,

شهردار تربت حیدریه در آئین کلنگ زنی این سایت، اظهار داشت: با توجه به توزیع مشاغل آلاینده و صنوف کارگاهی در سطح شهر و لزوم ساماندهی آن و به جهت ایجاد انگیزه برای جانمایی و امرار معاش، این سایت در زمینی به مساحت 6 هکتار در جنب اداره دامپزشکی ساخته، که از یک سمت به بولوار وحدت(جاده خواف) و از سمت دیگر به ضلع جنوبی بولوار امام رضا علیه السلام منتهی می شود.

,

محمد صادق مجتهدی افزود: در این سایت 200 قطعه در ابعاد مختلف قطعه بندی شده و در برآورد اولیه بنا داریم تا برای هر باب مشاغل 50 متر مسقف بسازیم که ممکن است برای برخی مشاغل این رقم بالاتر باشد.

,

همزمان با هفته دولت ۹۲ پروژه با هزینه بری ۸۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در تربت حیدریه افتتاح و کلنگ زنی می شود.

,

از این تعداد  ۸۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۴۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح و ۸ پروژه با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
همزمان با دومین روز هفته دولت بزرگترین باغ پرندگان شرق کشور صبح امروز در بوستان ملت تربت حیدریه به بهره برداری رسید.