کلاهبرداری با فروش نرم افزارهای جعلی/کشف ۶۸۰ اطلاعات حساب بانکی از فرد دستگیر شده
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: مدتی قبل شهروندی با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس اظهار داشت چندی پیش با تبلیغی از فروش یک نرم‌افزار ردیاب تلفن همراه در یک کانال تلگرامی مواجهه شدم و با عضو شدن در این کانال برای خرید نرم افزار به درگاه بانکی موجود در کانال وارد شده و اطلاعات حسابم را وارد کردم که بعد از مدت زمانی مبلغ ۹ میلیون ریال از حسابم به صورت غیرمجاز برداشت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: با هماهنگی مقام قضائی و آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، اطلاعاتی و مدارکی دیگر از کلاهبرداری و سرقت های اینترنتی صورت گرفته از سوی متهمان این پرونده به دست آمد.

,

این مقام انتظامی افزود: در مراحل رسیدگی به این پرونده، سارقان که ساکن استان البرز بودند، شناسایی و دستگیر شدند و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان دلالت شدند.

,

وی با اشاره به کشف و توقیف تعدادی سیم کارت و گوشی تلفن همراه از محل سکونت متهمان گفت: متهمان در تحقیقات انجام‌شده ضمن اقرار به جرم خود و برداشت ۷۰۰ میلیون ریال از حساب های بانکی به دست آمده در این کلاهبرداری ها عنوان داشتند که با طراحی نرم‌افزارهای جعلی ردیاب تلفن همراه، صیغه یاب، ماهواره جیبی و ایجاد درگاه جعلی بر روی آن‌ها و انتشار آن در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی، اقدام به سرقت اطلاعات حساب افراد کرده و در فرصتی مناسب از حساب آن‌ها برداشت می کردند.

,

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بابیان اینکه متهمان برای برخورد قانونی به دادسرا تحویل داده شدند، عنوان کرد: در بازبینی از سیستم‌های رایانه‌ای و گوشی‌ تلفن همراه متهمان، نرم‌افزارهای جعلی ردیاب تلفن همراه، دوربین لخت کن، صیغه یاب و ماهواره جیبی به همراه اطلاعات حساب بانکی تعداد ۶۸۰ نفر نیز به دست آمد.

,

وی در ادامه با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران می‌باشند، گفت: کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزارها کاربران را به درگاه‌های جعلی کشانده و اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند.

,

آنقی به خانواده‌ها توصیه کرد: همواره به دنبال این باشید تا سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهید و به‌طورجدی مراقب فعالیت‌های فرزندان خود در فضای مجازی باشید تا اینکه ندانسته و از روی کنجکاوی گرفتار خطرات آن نشوند و در صورت مواجهه با موارد مجرمانه موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما در میان بگذارند.

, www.cyberpolice.ir,

انتهای پیام/

]
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی خبر داد که با فروش نرم افزارهای جعلی از تعدادی از شهروندان کلاهبردی کرده بود.