بهره برداری از 52 پروژه با اعتبار 81 میلیارد تومان در حاجی آباد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حمید جهانگیری، فرماندار حاجی آباد در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت گفت: امسال با همت همه دستگاه های اجرایی شهرستان تعداد 52 پروژه با اعتباری بالغ بر 81 میلیارد ریال در حوزه های کشاورزیُ بهداشتیُ آموزشیُ فرهنگی ُ عمرانی و اجتماعی افتتاح خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

جهانگیری با اشاره به اولویتها در بخش کشاورزی و اشتغال 70 درصد مردم شهرستان در بخش کشاورزی افزود: با افتتاح 10 هکتار گلخانه در هفته دولت سطح زیرکشت گلخانه ها در شهرستان به 170 هکتار می رسد که امیدواریم تا پایان سالجاری به 200 هکتار برسد.

,

فرماندار حاجی آباد در ادامه با بیان اینکه آبیاری تحت فشار از دیگر اولویتهای شهرستان در حوزه کشاورزی است، عنوان کرد: با توجه به کمبود بارندگی و کمبود آب آبیاری تحت فشار در دستور کار داریم که در هفته دولت 600 هکتار افتتاح می شود.

,

وی از افتتاح سردخانه و بسته بندی با ظرفیت 40 هزار تن خبر داد و گفت: 17 هزار تن سردخانه و بسته بندی در شهرستان وجود دارد که با افتتاح واحدهایی که در این هفته انجام می شود ظرفیت آن به 40 هزار تن می رسد.

,

نماینده عالی دولت در این نشست از تجربه موفق در پرورش آبزیان و شترمرغ در اشتغالزایی گفت و افزود: در کنار کشاورزی پرورش آبزیان بخصوص ماهی خاویار موفق و استقبال مردم خوب بوده است.

,

جهانگیری از اختصاص 200 هزار متر لوله جهت بهسازی چشمه ها و قنوات در سالجاری خبر داد و عنوان کرد: اختصاص این مقدار لوله بخشی از مشکلات آب شرب روستاها را حل کرده است.

,

فرماندار حاجی آباد با بیان اینکه نوسازی خیلی از شبکه های برق روستایی از احداث پست برق در باغات خبر داد و افزود: بنا داریم تا پایان دولت تدبیر و امید 90 درصد روستاها گازرسانی شوند که 95 درصد روستاهای شهرستان دارای مصوبه گازرسانی هستند و در بخش مرکزی این حرکت شتاب بیشتری دارد که در هفته دولت گازرسانی به روستاهای محمدآباد و نجات آباد افتتاح و گازرسانی به بخش های احمدی و فارغان با 115 روستا به زودی کلنگ زده خواهد شد.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح باسازی بافت فرسوده شهر حاجی آباد گفت و عنوان کرد: از همراهی مردم و مسئولین در بهسازی بافت فرسوده تشکر می کنم که بعد از بندرعباس اولین شهرستان پیشرو در بهسازی بافت فرسوده است.

,

نماینده عالی دولت افزود: تعداد شش طرح بهداشتی در هفته دولت افتتاح و در بحث فرهنگی سینما و نگارخانه شهر حاجی آباد که از دغدغه ها و خواسته های مردم بود افتتاح می شود.

,

جهانگیری گفت: در حوزه آموزشی چهار مدرسه بالغ بر دو میلیارد در روستاهای هاشم آبادُ کههُ نساء و تیاب به بهره برداری می رسد. همچنین تعداد 21 واحد مسکونی مددجویی و 43 طرح اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی ره به بهره برداری می رسد.

,

فرماندار حاجی آباد در ادامه با اشاره به فراهم کردن زیرساختهای اشتغالزایی در شهرستان از توسعه معدن تنگ زاغ و احداث کارخانه فرآوری و جلوگیری از خام فروشی گفت و افزود: کارخانه دولومیت روستاهای سرچاهان با یک میلیارد تن ذخیره با ظرفیت اشتعالزایی 3 هزار نفر در دهه فجر به بهره برداری می رسد؛ در بخش احمدی نیز نگاه ویژه ای شده و پروژه های مصوبی در این بخش داریم که امیدواریم مشکلات این بخش هم حل شود و چهره محرومیت از از این بخش برداریم و دهستان کوهشاه به قطب صنعتی در حوزه معادن تبدیل شود.

,

انتهای پیام/

]
فرماندار حاجی آباد گفت: تعداد 52 پروژه با اعتباری بالغ بر 81 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در شهرستان حاجی آباد افتتاح و به بهره بردری می رسد.