بانوان بدپوشش در سخنرانی رسمی روحانی چه می‌کنند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دیروز همایشی تحت عنوان «ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی»، با حضور و سخنرانی رئیس‌جمهور و برخی از مسئولان دولتی در تهران برگزار شد. جدای از موضوع و اهداف این همایش، حضور تعدادی از بانوان با پوشش‌های غیر متعارف در بین شرکت‌کنندگان و عدم رعایت حجاب اسلامی از سوی آنها، اتفاق عجیبی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 
,
این موضوع با اعتراض طیف‌های زیادی از مردم روبرو شد چراکه به نوعی رسمیت بخشیدن به ترویج بی‌حجابی و زیر پا گذاشتن قانون عفاف و حجاب در یک مراسم رسمی که برگزارکننده آن دولت جمهوری اسلامی است، محسوب می‌شد.
,
 
,
تا کنون از کم کاری دستگاه‌های دولتی و اجرایی که موظف به اجرای «قانون عفاف و حجاب» هستند، سخن زیاد گفته شده است اما این بار مسئولان دولتی به جای عمل به این قانون خود مروج بی‌حجابی و زیر پا گذاشتن قانون شدند.
,
 
,
 
,
نمونه این اقدامات پاسخ به سؤال چرایی بر زمین ماندن بخش عمده‌ای از وظایف ۲۶ دستگاه در زمینه عمل به قانون عفاف و حجاب و جلوگیری از ترویج بی‌حجابی است، به عبارت دیگر گویا بخشی از این دستگاه‌ها اعتقاد و التزام عملی و اراده کافی برای تحقق این قانون و مطالبه مردم دیندار کشورمان را ندارند که اگر غیر از این بود نباید شاهد دهن‌کجی مسئولان دولتی به فرهنگ و اعتقادات مردم مسلمان کشورمان آن هم در یک مراسم رسمی می‌بودیم.
,
 
,
 
,
مشخص نیست این نوع پوشش‌های غیر متعارف مربوط به زنان روستایی کدام مناطق است که تا کنون در مراسمات بومی و مرتبط با روستائیان دیده نشده است. آیا با فرض اینکه این زنان روستایی هم باشند، باید به صرف روستایی بودن با هر پوشش و وضعیتی در یک مراسم رسمی تحت عنوان دستاوردهای روستائیان حضور پیدا کنند؟!
,
 
,
 
,
فراموش نکنیم که هنوز چند روز از بیانات مهم رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت درباره موضوع توجه به حجاب نگذشته است.
,
 
,
 
,
ایشان در این دیدار ابراز نگرانی نسبت به مسئله حجاب در جامعه را، بجا و صحیح دانستند و خاطرنشان کردند: «حجاب یک حکم شرعی و یک مسئله قانونی است و در این زمینه باید در درجه اول دستگاه‌های دولتی و حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا بر اساس قانون عمل شود.»
,
 
,
 
,
رهبر انقلاب، رعایت موازین دینی و ظواهر مذهبی را از جانب مدیران در بدنه دستگاه‌ها تأثیرگذار دانستند و گفتند: «باید حرکت دینی در کشور تقویت شود که این موضوع به پیشرفت‌های مادی نیز کمک خواهد کرد.»
,
 
,
 
,
حال باید این سؤال را از رئیس‌جمهور و همکارانشان پرسید؛ چرا در شرایطی که رهبری در روزهای اخیر دولت را از ورود به حاشیه‌ها برحذر داشتند، به جای عمل به وظیفه قانونی حراست از فرهنگ و دین مردم، با چنین اقدامات ضد فرهنگی دست به حاشیه‌سازی می‌زنند؟!
,
 
,
منبع: کیهان
]
مراسم دیروز همایش «ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی» که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد یک حاشیه پر رنگ و قابل تأمل داشت.