۱۰هکتار از نیزارهای تالاب انزلی با آتش افروزی فرصت طلبان خاکستر شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی احسان هادی پور، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بندر انزلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه سودجویی‌های برخی افراد بومی و منفعت طلب موجب شد که دیشب با یک کبریت آتش به جان نیزار‌های تالاب انزلی بیافتد و ساعت‌ها همگان را درگیر مهار آن کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , 8دی , احسان هادی پور، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بندر انزلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه سودجویی‌های برخی افراد بومی و منفعت طلب موجب شد که دیشب با یک کبریت آتش به جان نیزار‌های تالاب انزلی بیافتد و ساعت‌ها همگان را درگیر مهار آن کند.,

او، با اشاره به سوختن ۱۰ هکتار از نیزار‌های تالاب انزلی، افزود: افراد سود جو برای تغییر کاربری زمین‌های تالابی اقدام به سوزاندن نیزار‌ها کرده و معمولا در نقاطی این کار را انجام می‌دهند که راه دسترسی و مهار آتش برای نیرو‌های خدمات رسان سخت و گا‌ها غیر ممکن است.

,

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بندرانزلی با اشاره بر عمدی بودن این آتش سوزی‌ها به ضرورت برخورد جدی و شدید دستگاه قضا با افراد متخلف تاکید کرد.

,

احسان هادی پور گفت: خوشبختانه با تلاش آتش نشانان بندرانزلی با وجود دسترسی سخت به آتش، حریق در کمترین زمان ممکن خاموش شد.

,

او با اشاره به تماس تلفنی خود با دادستان بندرانزلی تصریح کرد: دادستان انزلی تاکید کرده که با افراد متخلف و کسانی که به هر نحوی قصد تصرف منابع طبیعی و اراضی ملی را دارند به شدید‌ترین شکل ممکن برخورد قانونی می‌شود و در این راستا با هیچ شخصی تعارف نداریم.

,

تالاب انزلی مهار کننده سیل‌های ویرانگر و تعدیل کننده آب و هوای منطقه و زیستگاه جمعیت زیادی از آبزیان، پرندگان و گیاهان است که امروزه با خطراتی همچون فاضلاب‌های صنعتی، خانگی، بیمارستانی، ضایعات کشتارگاهی، سموم کشاورزی، پسماند‌ها و نخاله‌ها، گیاهان مهاجمی، چون آزولا و سنبل آبی، تصرف اراضی و ساخت و ساز در حریم تالاب، ورود رسوبات از رودخانه‌ها و انتقال آلودگی ازدریا و نوسانات آب دریا و حریق‌های گاه و بی گاه دست و پنجه نرم می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بندر انزلی گفت: سودجویی‌های برخی افراد بومی و منفعت طلب موجب شد که دیشب با یک کبریت آتش به جان نیزار‌های تالاب انزلی بیافتد و ساعت‌ها همگان را درگیر مهار آن کند.