چند درصد مردم ایران می‌توانند سوار هواپیما شوند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا جعفرزاده گفت: هم اکنون ۲ تا ۲.۵ درصد مردم ایران از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: سازمان هواپیمایی طبق قانون، نرخ تکلیفی برای شرکت‌های هواپیمایی ندارد، اما مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی دامنه نرخی را بر اساس هزینه‌های تمام شده یک ساعت صندلی پرواز تعیین کرده اند.
,
 
,
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: بخشی از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی ارزی و بخش دیگر غیر ارزی است. مطابق محاسبات صورت گرفته ۶۴ درصد این هزینه‌ها ارزی و ۳۶ درصد ریالی است که باید شرکت‌ها پرداخت کنند.
,
 
,
وی یادآور شد: نگاه سازمان هواپیمایی کشوری فقط به این نیست که هواپیما باید بپرد بلکه هواپیما بایستی ایمن بپرد. ۳۱۰ فروند هواپیمای سنگین در حوزه مسافری و تعدادی در بخش کارگوی کشور داریم که این هواپیماها برای پریدن باید ایمن باشند.
,
 
,
جعفرزاده با اشاره به اینکه درصدی از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی ارزی است، گفت: به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده به دلیل کاهش نرخ ارز نسبت به ارزیابی و کاهش دوباره قیمت بلیت هواپیما اقدام کنند. نرخ ارز این روزها درصدی پایین آمده بنابراین به همان نسبت بلیت هواپیما باید کاهش پیدا کند.
,
 
,
وی ادامه داد: فروش بلیت هواپیما خارج از دامنه نرخ مورد تعیین از سوی شرکت‌های هواپیمایی، تخلف بوده و با هرگونه تخلف مراکز فروش در این زمینه برخورد خواهد شد.
,
 
,
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
]
یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دلیل قیمت بلیت هواپیما تنها ۲ تا ۲.۵ درصد مردم از حمل و نقل هوایی استفاده می کنند.