واکنش مالک نفتکش انگلیسی به اقدام بشردوستانه ایران
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گاردین، «اریک هانل» مالک کشتی «استنا ایمپرو» از تصمیم ایران برای آزادسازی خدمه این کشتی استتقبال کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مالک این کشتی همچنین گفته است که منتظر اعلام تاریخ دقیق آزادی این هفت تن هستیم و تا کنون هیچ خبری در مورد تاریخ دقیق آزادی هفت خدمه کشتی دریافت نکرده‌ایم، اما این اقدام قدم مثبت در آزادی دیگر خدمه کشتی استناایمپرو به حساب می‌آید.

,

استقبال مالک کشتی انگلیسی از اقدام ایران پس از آن صورت گرفته که سخنگوی وزارت خارجه ایران آزادی خدمه این نفتکش را تائید کرد.

,

این نفتکش انگلیسی کمتر از ۲ ماه پیش از سوی یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی هنگام عبور از تنگه هرمز توقیف شد.

,

حال با گذشت کمتر از دو ماه از توقیف این نفتکش، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران صبح امروز ضمن تأیید آزادی ۷ نفر از خدمه کشتی انگلیسی توقیف شده توسط ایران، اظهار داشت: ما با خدمه و ناخدای کشتی مشکلی نداریم، کشتی به دلیل تخلفی که انجام داده توقیف شده است و طبیعی است زمانی که کشتی متوقف می‌شود خدمه آن نیز توقیف شوند. اما بررسی لازم از وضعیت کنسولی و مجوزهای تک تک این خدمه صورت گرفت و بعد از بررسی‌های بیشتر و از باب سیاست‌های انسان دوستانه به برخی از این خدمه اجازه خروج از کشتی و بازگشت به زندگی روزمره و عادی داده شد.

,

منبع: مهر

,

انتهای پیام

]
مالک کشتی انگلیسی از تصمیم ایران برای آزادی خدمه این نفتکش استقبال کرد و خواستار اعلام تاریخ دقیق برای آزادسازی این افراد شد.