نبود سالن ورزشی اختصاصی، دغدغه ورزشکاران نابینا
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس دربان رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، از فعالیت 70 ورزشکار نابینا و کم بینا در سطح استان خبر دادو گفت: از این تعداد 45 نفر از ورزشکاران آقا و مابقی خانم ها هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان سمنان با بیان اینکه شهرستان شاهرود بیشترین ورزشکار نابینا و ناشنوا را به خود اختصاص داده است، افزود: 35 نفر در شهرستان شاهرود در رشته های مختلف ورزشی مشغول فعالیت هستند.

,

دربان با اشاره به اینکه رشته های ورزشی گلبال، شطرنج، شنا، جودو، دومیدانی در سطح استان ویژه نابینایان و ناشنوایان فعال است، عنوان کرد: رشته ورزشی شنا و جودو فقط در شهرستان شاهرود فعالیت دارد.

,

وی در ادامه افزود: رشته ورزشی فوتبال 5 نفره ویژه آقایان نابینا و کم بینا را در سطح استان سمنان داریم.

,

دربان از راه اندازی هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان در شهرستان گرمسار در ماه های آتی خبر داد و مطرح کرد: مهم ترین هدف راه اندازی هیئت ورزشی در شهرستان ها تقویت رشته های ورزشی موجود، مانند گلبال و شطرنج است.

,

وی ترغیب بانوان نابینا و کم بینا برای فعالیت در رشته های مختلف ورزشی را از دیگر اهداف راه اندازی هیئت های ورزشی عنوان کرد و گفت: تیم های ورزشی بانوان نابینایان در مسابقات ورزشی که اخیرا برگزار شد، خوش درخشیدند.

,

رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان سمنان با اشاره به اینکه مسابقات کشوری پیشکسوتان گلبال آقایان و بانوان در ماه های اخیر برگزار می شود، تصریح کرد: همایش پیاده روی، اجرای سمینار یک روزه با عنوان تحرک، سلامت و ورزش در نابینایان به مناسبت روزجهانی نابینایان توسط هیئت برنامه ریزی شده است.

,

دربان تصریح کرد: با توجه به اینکه نابینایان با محدودیت های بسیاربرای تمرینات ورزشی روبه رو هستند، هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان هیچ سالن اختصاصی در اختیار ندارد.

,

وی با بیان اینکه در شهرستان ها سالن های ورزشی برای تمرین ورزشکاران اجاره می شود، افزود: بیشتر ورزشکاران در سالن هایی که مختص جانبازان و معلولین است، فعالیت می کنند.

,

رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان سمنان مهم ترین مشکل هیئت را کمبود اعتبار دانست و عنوان کرد: با اعتبارات می توان شرایط ویژه ای برای نابینایان مانند برگزاری مسابقات، ساخت سالن های ورزشی و.. ایجاد کرد.

,

دربان اذعان کرد: ارائه امکانات به بخش های خصوصی معضل بزرگی برای ورزش نابینایان و کم بینایان است که امیدواریم با همکاری ارگان های ذی ربط این مشکلات رفع شود.

,

رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان سمنان با توجه به اینکه هرچه فعالیت های نابینایان و کم بینایان در سطح استان افزایش پیدا کند، حضور این قشر در عرصه های اجتماعی بیشتر می شود، گفت: ایجاد رشته های ورزشی موجود باعث ترغیب بیشتر نابینایان به ورزش می شود.

,

انتهای پیام/

]
رئیس هیئت ورزشی نابینایان استان سمنان نبود سالن ورزشی اختصاصی را از مهم ترین دغدغه ورزشکاران نابینا و کم بینا دانست.