کمالوندی شنبه جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی را اعلام می کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی شنبه 16 شهریور ماه جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی را در نشستی خبری اعلام می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شب گذشته حسن روحانی رئیس جمهور بعد از نشست مشترک سران سه قوه اعلام کرد که گام سوم از پس فردا (جمعه) برداشته می شود.

,

روحانی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کاهش تعهدات در گام سوم ، اظهار داشت: در گام سوم سازمان انرژی اتمی موظف است در زمینه تحقیق و توسعه هر آنچه نیاز فنی کشور است، بلافاصله شروع کند و تمام تعهداتی که در زمینه تحقیق و توسعه در برجام مدنظر بوده  را کنار بگذارد و شاهد گسترش در حوزه تحقیق و توسعه در زمینه انواع سانتریفیوژهای جدید و هر آنچه که برای غنی‌سازی نیاز داریم را سازمان انرژی انجام دهد و شاهد سرعت عمل در این زمینه باشیم.

,

جمهوری اسلامی ایران براساس بیانیه 18 اردیبهشت شورای عالی امنیت ملی در توقف برخی تعهدات برجامی در 120 روز گذشته، اقداماتی را در قالب گام‌های اول و دوم صورت داد. در گام اول ایران از ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد عبور کرد و در پایان این گام و زمان ورود به گام دوم (۱۶ تیر ماه) نیز عنوان شد که ایران از این به بعد سقف غنی سازی ۳.۶۷ درصد را رعایت نمی‌کند و یک روز بعد هم بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگو با فارس خبر داد که سقف اورانیوم غنی شده ایران به ۴.۵ درصد رسیده است.

,

امروز (پنجشنبه ) 14 شهریور ماه فرصت 60 روزه دوم ایران به طرف های باقیمانده در برجام پایان می یابد.

,

انتهای پیام/

]
سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز شنبه 16 شهریور ماه در نشستی خبری جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی را اعلام می کند.