توزیع خدمات دارویی رایگان به مردم مناطق محروم الموت‌غربی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به برگزاری اردوی جهادی شهید حجت اسدی در روستاهای الموت غربی اظهار کرد: هر سال دو اردوی تابستانه و نوروزی توسط گروه جهادی شهید حجت اسدی در مناطق محروم استان برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: در طول سال روستاهای محروم شناسایی شده و در ادامه تیم‌هایی جهت اعزام و خدمات رسانی به مردم نیازمند این مناطق تشکیل می‌شوند و برای این منظور دارو و اقلام فرهنگی نیز تهیه می‌شود.

,

مسئول گروه جهادی شهید "حجت اسدی" تصریح کرد: تابستان امسال نیز با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده اردوی سه روزه از تاریخ 14 تا 16 شهریورماه در سه روستای خوشرود، گشنه رود و کاکوهستان الموت غربی با حضور تیمی متشکل از یک ماما، یک پزشک، یک مشاوره روانشناس، دو پرستار و 4همکار فرهنگی برگزار شد.

,

وی عنوان کرد: در این روستاها طی سه روز بالغ بر 200مورد ویزیت پزشکی، بیش از 50مورد مشاوره مامایی، زنان و زایمان، حدود 300مورد تزریقات و پانسمان رایگان و بیش از 50مورد خدمات مشاوره تحصیلی، خانواده، ازدواج و مسائل تربیتی انجام شد.

,

 

,

محمدبیگی بیان کرد: ارائه و توزیع خدمات دارویی رایگان به ارزش 100میلیون ریال بین مردم این روستاها توسط واحد سیار داروخانه اردوی جهادی شهید "حجت اسدی" از دیگر اقدامات انجام شده است.

,

وی در ادامه گفت: روستاهای الموت غربی با توجه به صعب‌العبور بودن، عدم دسترسی به شهر، دوری راه و سختی رفت و آمد و کمبود امکانات به شدت نیازمند خدمات مشاوره‌ای روانشناسی و خدمات پزشکی هستند.

,

, ,

مسئول گروه جهادی شهید حجت اسدی عنوان کرد: جمعیت کودکان در این مناطق کم و جمعیت کهنسال بالاست؛ از این رو نیازمند رسیدگی ویژه و دسترسی به پزشک و روانشناس هستند.

,

وی تاکید کرد: عدم دسترسی به امکانات موجب شده تا مردم نیازهای مشاوره‌ای داشته باشند که این امر قطعا حضور بیشتر مسئولان سلامت روان در منطقه را می‌طلبد.

,

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین عنوان کرد: در این روستاها که پزشک مستقر ندارند مردم به شدت از حضور تیم سلامت و تیم فرهنگی استقبال کردند که در این دوره بیشترین تمرکز بر روی بحث سلامت بود.

,

 

,

وی بیان کرد: از اسفند سال 94 تاکنون 9اردوی بزرگ جهادی توسط گروه شهید "حجت اسدی" انجام شده و این دهمین اردویی بود که همزمان با ایام محرم برگزار شد.

,

این مسئول در پایان کرد: اعضای گروه بدون دریافت هزینه ای و به صورت شخصی وارد کار می‌شوند و معمولا کمک‌ها توسط خیرین و نهادهای مردمی و برخی نهادهای انقلابی همچون بسیج دانشجویی و بنیاد عفاف و حجاب استان انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
مسئول گروه جهادی شهید حجت اسدی گفت: توزیع خدمات دارویی رایگان به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال بین مردم محروم روستاهای الموت غربی از جمله اقدامات انجام شده در دهمین اردوی جهادی گروه شهید حجت اسدی است.