دهها هزار نفر در مراسم سوگواری روز عاشورا حضور یافتند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  شهرهای لبنان از بیروت تا بعلبک و صور امروز سه‌شنبه در روز عاشوراء، سالروز شهادت امام حسین و جمعی از اهل بیت ایشان علیهم‌السلام شاهد حضور دهها هزار عزادار حسینی بود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حزب الله لبنان هر ساله در بیروت و چند شهر دیگر راهپیمایی‌های عاشورایی با حضور زنان و مردان برگزار می‌کند و حضور جوانان در این مراسم چشمگیر است. 

,


حضور عزاداران لبنانی - بیروت

, ,
,

 

,

روز گذشته شبکه خبری المنار اعلام کرده بود که «محبان اهل بیت علیهم السلام برای تجدید بیعت و اعلام وفاداری خود به سید الشهداء در روز دهم ماه محرم به خیابان‌ها می‌آیند تا راهپیمایی بزرگ ضاحیه در جنوب بیروت را برگزار کنند».

,


عاشوراء - بعلبک و بیروت

, ,
,

, ,

 

,

این راهپیمایی از ساعت نُه صبح آغاز شده و تا ظهر ادامه دارد و با سخنرانی سید حسن نصرالله که هر ساله انجام می‌شود به پایان می‌رسد. نصرالله شب گذشته، دوشنبه‌شب در شب عاشورا (1441) رهبر انقلاب اسلامی را فرمانده خیمه‌گاه نامید و خطاب به او گفت «فرزند حسین،‌ تو را مقابل آمریکا و اسرائیل تنها نمی‌گذاریم».

,

نصرالله اعلام کرد: «فرمانده خیمه‌گاه امروز ما، امام خامنه‌ای است و مرکز خیمه، جمهوری اسلامی ایران است و آمریکا تلاش می‌کند آن را محاصره کند». وی گفت، «امشب و فردا به [دونالد] ترامپ و [بنیامین] نتانیاهو می‌گوییم و خواهیم گفت که ما قومی هستیم که نه محاصره نه تحریم، نه فقر و نه گرسنگی، هیچ یک اراده ما را سست نمی‌کند». نصرالله افزود: به امام خامنه‌ای می‌گوییم که [ای] پسر حسین، تو را مقابل آمریکا و اسراییل تنها نمی‌گذاریم.

,


مراسم عاشوراء در شهر صور

, ,
,

 

,

انتهای پیام/

]
شهرهای مختلف لبنان امروز شاهد حضور دهها هزار عزادار حسینی بود که در روز عاشوراء سالروز شهادت امام حسین علیه‌السلام به سوگواری پرداختند.