واکنش وزیر سابق خارجه آمریکا به اخراج «بولتون»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «کاندولیزا رایس» وزیر پیشین امور خارجه آمریکا در خصوص اخراج «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ در روز سه‌شنبه،گفت،‌ در یک درگیری میان رئیس‌جمهور و مشاورش، انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور باقی بماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
براساس گزارش «اسپوتنیک»،  رایس گفت: «من فکر می‌کنم یک نوع اختلاف‌نظر طولانی‌مدت میان جان و رئیس‌جمهور و شاید با افراد دیگر در دولت وجود داشته باشد.»
,
 
,
وی در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز»، ترامپ را برای تصمیم‌ لغو نشست با طالبان افغانستان، تحسین کرد و گفت: «من خوشحالم که او این تصمیم را گرفت چون فکر می‌کنم طالبان به این نتیجه رسیده است که ما بیش از آنها خواهان توافق هستیم.»
,
 
,
رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که از نظر او گفت‌وگوهای این کشور با طالبان به انتها رسیده و این مذاکرات «مرده» است. روزنامه واشنگتن پست نیز در این خصوص نوشت که اختلافات میان مسئولان آمریکایی موجب شکست گفت‌وگوها با طالبان شده است.
,
 
,
وی با اشاره به حمله یازده سپتامبر که توسط القاعده انجام شد، گفت: «ما نمی‌خواهیم که به مردم افغانستان پشت کنیم و قطعا نمی‌خواهیم که در موقعیتی باشیم که 18 سال پیش بودیم.»
,
 
,
رایس در دولت «جورج دابلیو بوش» به عنوان مشاور امنیت ملی هم خدمت می‌کرد و پیش از انتصاب وی به عنوان وزیر امور خارجه با جان بولتون کار می‌کرد.
,
 
,
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد از «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواسته از سمتش استعفا کند. ( جزئیات بیشتر)
,
 
,
جان بولتون لحظاتی بعد از این توئیت روایت جدیدی از این استعفا مطرح کرد. او در توئیترش نوشت: «من دیشب پیشنهاد استعفا دادم و رئیس‌جمهور ترامپ گفت فردا درباره آن صحبت کنیم.»
,
 
,
با آنکه هنوز گمانه‌زنی‌های متعددی درباره دلایل اخراج بولتون وجود دارد، برخی منابع خبری، احتمال دخیل بودن اختلافات او با ترامپ در این اخراج را محتمل‌تر دانسته‌اند.
,
 
,
منبع: فارس
]
وزیر پیشین امور خارجه آمریکا در خصوص اخراج مشاور امنیت ملی ترامپ، گفت: «بولتون مجبور شد برود».