مراسم عزاداری مردم همدان در روز سوم عاشورا بی‌نظیر است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین شریفی، مسئول شورای هیئات مذهبی همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به آیین و مراسم عزاداری مردم همدان در روز سوم عاشورا اظهار داشت: مراسم عزاداری در روز سوم مثل هر سال که از سابق متداول بوده در همدان برپا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: در روز سوم تعزیه و مقتل خوانی اجرا می شود و با برپایی خیمه ها به صورت نمادین اتفاقات و وقایع رخ داده شام را برگزار می کنند.

,

مسئول شورای هیئات مذهبی همدان با بیان این که هیئت موسی بن جعفر و امام زاده یحیی هر ساله در روز سوم مراسم برگزار می کنند عنوان کرد: یک هیئتی هم از طرف روستای قاسم آباد به سمت آرامگاه حرکت می کند و سپس به سمت میدان امام می رود.

,

شریفی با اشاره به سابقه هیئات مذهبی در روز سوم گفت: سابقه برگزاری مراسم عزاداری در روز سوم  به سال ۱۳۴۱ برمی گردد.

,

وی به بیان خاطره ای از عزاداری های مردم همدان در زمان طاغوت پرداخت و افزود: در زمان طاغوت رئیس شهربانی در روز پنجم و ششم محرم به سرپرست هیئات بی احترامی کرده بود و این افراد هم یک طومار علیه شهربانی نوشتند و به تهران فرستادند و گفتند که به خاطر توهین شما ما ظرف ۴۸ ساعت شما را از همدان بیرون می کنیم.

,
مسئول شورای هیئات مذهبی همدان ادامه داد: سرپرست ها برای بیرون کردن رئیس شهربانی دنبال کار را گرفتند و چون در روز عاشورا رژیم مانع از بیرون آوردن هیئات شده بود بعد از مدتی سرپرست هیئات دنبال کار را گرفتند و توانستند رئیس شهربانی را فردای عاشورا از همدان بیرون کنند.
,
 
,
شریفی خاطرنشان کرد: بعد از رفتن سرهنگ شهربانی سرپرست ها اعلام کردند که روز سوم هیئت ها را در  سطح شهر برگزار می‌کنیم و این روز سوم از آن زمان سابقه دارد.
,
 
,
وی تاکید کرد: هیچ کجای کشور همانند همدان روز سوم عاشورا مراسم ندارد و برنامه روز سوم همدان در سراسر کشور بی نظیر است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
مسئول شورای هیئات مذهبی همدان با بیان اینکه مراسم عزاداری روز سوم عاشورا در همدان در سراسر کشور بی نظیر است گفت: سابقه برگزاری مراسم عزاداری در روز سوم به سال ۱۳۴۱ برمی گردد.