سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۱۰۰ بقعه متبرکه برگزار می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام جمال ایزدی معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس؛ اظهار کرد: در راستای پرداختن به سوگواره بصیرت عاشورایی که طی دو ماه محرم و صفر در بقاع متبرکه خراسان رضوی اجرا می‌شود تا امروز ویژه برنامه‌هایی برپا شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: ویژه برنامه «لبیک یا حسین» در دوم ماه محرم، «احلی من العسل»، «شیرخوارگان حسینی» برگزار و همایش «رهروان زینبی» نیز ویژه بانوان ولایی در تعدادی از بقاع متبرکه استان در حال برگزاری است.

,

معاون فرهنگی اوقاف خراسان رضوی با اشاره به برگزاری همایش های شاخصی از جمله همایش رهروان زینبی در منطقه پنجتن مشهد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و همایش بقعه متبرکه امامزادگان یاسر(ع) و ناصر(ع) در طرقبه گفت: در استان خراسان رضوی یکصد بقعه متبرکه در اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی همکاری داشتند.

,

وی افزود: باتوجه به اینکه پرچمدار قیام عاشورا پس از شهادت امام حسین(ع) امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بودند و نقش بسیار مؤثری را در ترویج فرهنگ عاشورایی ایفا کردند، هدف از برگزاری چنین همایش هایی زنده نگه داشتن یاد و خاطره عاشورا و ترویج چنین فرهنگ ارزشمندی است.

,

حجت‌الاسلام ایزدی با بیان اینکه در هر شهرستان حداقل یک همایش رهروان زینبی برگزار خواهد شد تصریح کرد: محور اجرای برنامه ها، اداره کل اوقاف و بقاع متبرکه هستند و سایر دستگاه های فرهنگی نیز کمک رسانی لازم را خواهند داشت.

,

وی افزود: نسبت به مناسبت های پیش رو نیز ویژه برنامه «منشور عزت» در مشهد و سایر شهرستان‌های استان از ابتدای ماه صفر برگزار می‌شود.

,

معاون فرهنگی اوقاف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین نیز برنامه هایی از جمله ایجاد موکب در کربلا و برپایی ایستگاه های صلواتی در مسیر پیاده روی زائران حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است.

,

وی با اشاره به اینکه در کنار برنامه های فرهنگی توزیع محصولات فرهنگی در دهه اخر صفر و اربعین، مبلغین فرهنگی در جمع زائران حاضر هستند افزود: همه خادمان، مدیران بقاع و اعضای هیئت امنا در خدمت زائران هستند تا به زائران اربعین خدمت‌گذاری مطلوب ارائه شود.

,

انتهای پیام/

]
حجت‌الاسلام جمال ایزدی با بیان اینکه در هر شهرستان حداقل یک همایش رهروان زینبی برگزار خواهد شد گفت: در استان خراسان رضوی 100 بقعه متبرکه در اجرای سوگواره بصیرت عاشواریی همکاری داشتند.