صدور دستور قضایی به دنبال گلایه باغداران نهاوندی از افزایش سرقت ها
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ تعدادی از باغداران نهاوندی با توجه به فصل برداشت محصولات باغی خود و سرقت این محصولات توسط سارقان گلایه داشتند و خواستار برخورد قانونی با سارقان شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

این کشاورزان در پیام‌هایی اعلام کردند که محصول گردوی آن‌ها که حاصل تلاش و دسترنج یک‌ساله آن‌ها است توسط سارقان به سرقت رفته و به قیمتی پایین‌تر به فروش می‌رسد.

,

قیمت نسبت خوب محصول گردو باعث شده است که سارقان درحالی‌که هنوز فصل برداشت گردو شروع نشده است ولی با سرقت آن و فروش به افرادی که شغلشان خریدوفروش گردو نبوده است باعث ضرر و زیان به باغداران شوند.

,

در پیام‌هایی که برخی از این باغداران برای خبرنگار ما فرستاده‌اند آمده است: ما جمعی از باغداران نهاوندی از سرقت محصولاتمان در آستانه فصل برداشت و بی‌ثمر ماندن رنج یک‌ساله‌شان گلایه داریم و از اینکه به‌اجبار کار وزندگی را تعطیل کرده و با مستقر شدن در باغات خود باهدف نگهبانی از محصولات مستقرشده‌اند گلایه‌مند هستند.

,

آن‌ها می‌گویند: بااین‌وجود بازهم از پس این سرقت‌ها برنیامده و برخی هم اقدام به خرید این محصولات از سارقان کرده و مشکل‌ساز شده‌اند و فضا را برای سارقان محصولات باغی بخصوص گردو امن کرده‌اند که ما از این وضع نگران هستیم.

,

بعد از اعلام این مشکل به دادستان نهاوند وی اعلام کرد؛ در مورد موضوع خریدوفروش غیرمجاز گردو در شهرستان تذکر و دستور قضایی داده است.

,

سید هادی مصطفوی گفت: دستورات قضایی به مرجع انتظامی صادرشده است و اخذ تعهد از مال‌خرها و دستگیری سارقین در دستور کار مرجع انتظامی است.

,

وی از شهروندان خواسته است تا موارد مشکوک را به نیروی انتظامی گزارش دهند.

,

دادستان نهاوند در پایان گفت: بر همین اساس خرید از اشخاص سابقه‌دار و ولگرد و معتادین منتهی به تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.
انتهای پیام/

,
]
باغداران نهاوندی از سرقت محصولاتشان به دست سارقین گلایه داشتند که دادستان نهاوند نیز از صدور دستور به مرجع انتظامی در این مورد خبر داد.