یک هکتار از منطقه حفاظت شده خانگرمز در آتش بی تدبیری سوخت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ روز گذشته بر اثر بی احتیاطی بخشی از منظقه حفاظت شده خانگرمز در آتش سوخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

پوشش گیاهی این منطقه منحصر به فرد است و گفته می شود آتش سوزی بر اثر بی احتیاطی عامل انسانی بوده است.

,

«مهدی قلخانی» مسئول آتش نشانی شهر فرسفج در این باره به خبرنگار عصر همدان، گفت: ساعت حوالی ۱۵ و ۵۰ دقیقه بعدازظهر روز ۲۴ شهریور ماه به مرکز آتش نشانی این شهر اطلاع می دهند که بخشی از منطقه خانگرمز گرفتار آتش سوزی شده است.

,

وی اظهار کرد: بلافاصله نیروهای ما به محل اعزام شدند و البته نیروهای بسیج ولاشجرد، تعدادی از اهالی روستاهای اطراف، منابع طبیعی و محیط زیست برای خاموش کردن آتش هم حضور داشتند.

,

مسئول آتش نشانی شهر فرسفج افزود: با وجود تلاش بسیار برای مهار آتش، متأسفانه یک هکتار از منطقه حفاظت شده خانگرمز در آتش سوخت.
قلخانی تصریح کرد: هنوز عامل اصلی آتش سوزی مشخص نشده است.

,
,

به گزارش خبرنگار عصر همدان، شنیده شده که بی احتیاطی یک عامل انسانی به دلیل روشن کردن آتش و عدم رعایت نکات ایمنی برای خاموشی آتش به پا شده پس از استفاده، زمینه چنین خسارتی را فراهم ساخته است.

,

از آنجا که این منطقه جز مناطق حفاظت شده محسوب می شود و محیط زیست در قبال نگهداری از آن وظیفه ای دارد و به طور طبیعی عبور و مرور در این منطقه تا حدودی قابل کنترل است، مردم از دادستان شهرستان می خواهند به عنوان مدعی العموم وارد میدان شود و عامل اصلی آتش سوزی را شناسایی و با او برخورد کند، چرا که از بین رفتن پوشش گیاهی یک هکتار میزان کمی نیست که نادیده گرفته شود.

,

گویا قرار نیست دنیا در سال ۹۸ به خانگرمز لبخند بزند، چرا که در شب عید سال جاری، ۲۱ رأس از کل و بز این منطقه را بدون اطلاع فرماندار وقت، از این شهرستان به منطقه لشگردر ملایر انتقال دادند، آن هم در شرایطی که دو رأس از وحوش انتقال داده شده ماده بود و به گفته کارشناسان محیط زیست، انتقال وحوش ماده در فصل زاد و ولدشان قابل پذیرش نیست و به وحوش صدمه می زند.

,

امید آن که متولیان امر در حفظ منابع طبیعی و مناطق حفاظت شده سعی بیشتری داشته باشند، این مناطق نه تنها برای مردمان زمان حال بلکه برای ایندگان یک سرمایه ملی محسوب می شود.
انتهای پیام/

,
]
بر اثر آتش سوزی یک هکتار از منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان سوخت، هنوز عامل آتش سوزی مشخص نشده است و مردم از دادستان به عنوان مدعی العموم می خواهند در صورت آنکه عامل انسانی سبب آتش سوزی شده، با او برخورد شود.