دلالان ارز میدان آزادی کرمانشاه در کمین زوار سرگردان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز از شهرهای شمال غربی آمده بود و قصد داشت از مرز خسروی راهی کربلا شود؛ کرمانشاه را زیاد نمی‌شناخت و فقط سالهای قبل برای رفتن به مرز مهران از اینجا عبور کرده بود، دنبال جایی می‌گشت که بتوانند دینار یا دلار پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

آدرس را پرسید و رفت به کوچه‌ای حوالی میدان آزادی که کرمانشاهی‌ها خوب آنجا را بلدند؛ یک چهارراه بالاتر بود من هم دنبالش رفتم که ببینم چقدر زمان می‌برد تهیه ارز برای این زائر.

,

آنجا به راحتی انواع ارز معامله می‌‌شد و هیچ مزاحمتی هم برایشان ایجاد نمی‌شد.

,

به یکی از این دلال‌ها گفتم اینجا کسی با شما کاری ندارد، پرسید خریداری، جواب دادم بله زائرم مقداری دلار برای خرج سفرم می‌خواهم.

,

کمی خیالش راحت شد و گفت هر از چند گاهی سر و کله مامورها پیدا می‌شود ما هم کاسه و کوزه مان را جمع می‌کنیم؛ قیافه مشتری را خوب می‌شناسیم همین که بفهمیم مامور است با او معامله نمی‌کنیم.

,

و این عاقبت طرح‌های مقطعی است که دست‌اندرکاران حوزه مبارزه با قاچاق ارز در کرمانشاه انجام می‌دهند و خلافکاران روز به روز حرفه‌ای تر می‌شوند!

,

انگار نه انگار چند صباحی دیگر مهمانان زیادی به این استان می‌آیند تا از اینجا راهی سفر معنوی عتبات برای اربعین شوند.

,

جولان دلالان ارزدر بازار کرمانشاه روز به روز بیشتر می‌شود و برخوردهای چندان کارسازی با آنها نمی‌شود و کاملا راحت مشغول خالی کردن جیب زوار هستند.

,

تقاضای ارز به ویژه دینار و دلار طی روز و هفته‌های آتی در استان به شدت زیاد می‌شود و این افزایش تقاضا قطعا باعث می‌شود افراد بیشتری به سمت دلالی ارز رو بیاورند که باید برای آن چاره‌ای اساسی اندیشید.

,

اما زواری که مسافر هستند باید بیشتر مراقب باشند چون حتی ممکن است دلارهای تقلبی را به آنها غالب کنند و در آن سوی مرز به مشکل برخورد کنند.

,

, ,

طرح برخورد با مخلان بازار ارز در آستانه اربعین اجرا می‌شود

, طرح برخورد با مخلان بازار ارز در آستانه اربعین اجرا می‌شود,

داریوش جودکی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: با توجه به قرارگیری در آستانه اربعین به طور جدی درصدد اجرای طرح برخورد با مخلان بازار ارز هستیم.

,

وی بیان کرد: البته از مدتها قبل بر بازار خرید و فروش ارز نظارت ها آغاز شده و در این ایام منتهی به اربعین شدت بیشتری یافته است.

,

جودکی خاطرنشان کرد: نظارت های مذکور با همکاری تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی به ویژه پلیس آگاهی در دست اجرا است.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه این نظارت ها بیشتر در منطقه بالاتر از خیابان آزادی موسوم به کوچه لک ها انجام می شود، افزود: در این ایام با توجه به بازگشایی مرز خسروی، تردد زوار افزایش خواهد یافت.

,

این مسئول گفت: به دنبال انجام بازرسی های مربوطه چهار مورد پرونده مربوط به دینار و دلار برای دلالان تشکیل شده اما حجم جرائم آنها زیاد نیست.

,

جودکی خاطرنشان کرد: با افرادی که دلار را از مجاری غیرقانونی خریدار و فروش کنند به شدت برخورد خواهد شد.

,

وی تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق مراجعه به تعزیرات حکومتی، پلیس آگاهی و نیروی انتظامی اطلاع رسانی کنند.

,

انتهای پیام/

]
در حالی که شرایط برای تردد زوار از مرز خسروی روز به روز بهتر و مناسب‌تر می شود، اما این نباید باعث شود که زوار از دلالان ارز غافل شوند.