بررسی پرونده ثبت جهانی اورامانات توسط مشاور یونسکو
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید قادری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: طالبیان معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه یکی از مشاوران حرفه ای یونسکو از امروز تا روز جمعه در استان مستقر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی با بیان اینکه این سومین سفر طالبیان طی ماه گذشته به استان کرمانشاه بوده، گفت: موضوع این سفر بررسی منطقه جهانی اورامانات برای ثبت جهانی است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان داشت: مشاور یونسکو طی این سفر ۳ روزه از منطقه اورامانات بازدید میدانی به عمل خواهد آورد و ایرادات و رهنمودهای لازم را برای اصلاح به ما اعلام می کنند.

,

این مسئول در خصوص آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی اورامانات تصریح کرد: ما پرونده را در استان به صورت اولیه تکمیل کرده ایم و به تهران برای بررسی ارسال شده است.

,

وی ادامه داد: به این منظور دو هفته است که مدیر پایگاه اورامانات در تهران مستقر است و پرونده مذکور با کمک کارشناسان تهران در مرحله چکش کاری است.

,

قادری خاطرنشان کرد: مشاور یونسکو نیز که سالها از مقامات ارشد یونسکو و کارشناسان حرفه ای در این زمینه است، در استان حضور دارد تا این منطقه را بررسی کنند و ایرادات برای اصلاح و تکمیل پرونده به ما گوشزد خواهد شد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، این موضوع و ایرادات را که به ما اعلام کنند را هر چه سریعتر رفع کنیم و به نتایج مثبت در این زمینه برسیم.

,

قادری در خصوص اینکه در چه تاریخی شاهد ثبت جهانی اورامانات خواهیم بود، گفت: اگر همه موارد به خوبی و طبق برنامه پیش رود، پرونده ثبت جهانی اورامانات تا بهمن ماه امسال از سوی جمهوری اسلامی ایران برای ثبت جهانی ارسال خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از بررسی پرونده ثبت جهانی اورامانات توسط مشاور یونسکو خبر داد.