دستگیری شکارچیان غیرمجاز قرقاول در شهرستان درگز
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین اصلاحی در گفتگو با صبح توس؛ از دستگیری یک نفر شکارچی غیر مجاز در شهرستان درگز خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در هنگام گشت زنی از حوزه استحفاظی، یک شکارچی متخلف را به همراه یک قبضه سلاح شکاری و لاشه یک طاقه قرقاول و یک قطعه کبوتر وحشی دستگیر کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: قرقاول از جمله پرندگان وحشی است، با توجه به اینکه زیستگاه این پرنده اکثرا در مزارع کشاورزی بوده و تخم گذاری آن معمولا در زمان برداشت گندم انجام می شود، لذا خطر انقراض و تهدید نسل این پرنده بسیار بالاست.

,

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درگز گفت: از این رو قرقاول جزو پرندگان حمایت شده است و طبق مصوبه شورای عالی محیط زیست، شکار هر قطعه آن ۴میلیون ریال جریمه دارد؛ کشاورزان و مردم عزیز هم باید در هنگام عملیات زراعی دقت کنند تا صدمه و آسیبی به این گونه مورد حمایت وارد نشود.

,

اصلاحی تبیین کرد: البته خواهش ما از مردم این است که نسبت به تمامی گونه های حیات وحش و پرندگان وحشی مهربان بوده و از آنها حمایت و حفاظت کنند، اما گونه هایی که به لحاظ تعداد و زیستگاه، در معرض انقراض هستند از حساسیت بیشتری برخوردارند.

,

وی تصریح کرد: اسلحه و لوازمی که شکارچیان مختلف به همراه دارند اگر غیر مجاز بوده و یا متعلق به فرد دیگری باشد بلااستثنا ضبط خواهد شد؛ اما اگر مجاز باشد، بسته به نوع و تعداد تخلف، ضبط یا آزادسازی آن بستگی به نظر مقام قضایی دارد.

,

فرمانده یگان حفاظت میط زیست درگز در پایان خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل تکمیلی به مراجع قضایی معرفی شد.

,

انتهای پیام/

]
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درگز گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در هنگام گشت زنی، یک شکارچی متخلف را به همراه یک قبضه سلاح شکاری و لاشه یک طاقه قرقاول و یک قطعه کبوتر وحشی دستگیر کردند.