اس 400 های روس به قطب می روند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ارتش روسیه اعلام کرد که سامانه قدرتمند دفاع موشکی «اس-400» خود را در «مجمع الجزایر نوایا زملیا» در قطب شمال مستقر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 ناوگان شمالی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هنگ پدافند هوایی ناوگان شمالی روسیه مستقر در جزیره "یوژنی" به سامانه‌های جدید اس-400 مجهز شده است.»
,
 
,
ارتش روسیه به آموزش پرسنل خود برای استفاده از سامانه اس-400 اشاره کرد. این پرسنل قبلا از سامانه اس-300 استفاده می‌کردند.
,
 
,
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه چندی قبل به ارتش کشورش دستور داد برای مقابله با تحرکات آمریکا در مرزهای این کشور حضور در قطب شمال را توسعه دهند.
,
 
,
اس-400 از دیگاه کارشناسان نظامی جهان پیشرفته‌ترین سامانه‌ دفاع موشکی در نوع خود است که توانایی حمل و شلیک سه نوع موشک مختلف را دارد و می‌تواند اهداف متنوعی از قبیل موشک‌های بالستیک، کروز و جنگنده‌های رادار گریز را شناسایی و هدف قرار دهد.
,
 
,
 مرکز تحقیقاتی کنگره آمریکا نیز چندی قبل در گزارشی نوشت ، قطب شمال ممکن است به منطقه «رقابت تشنج آمیز نظامی» واشنگتن و مسکو مبدل شود و کارشناسان نگرانند که به دلیل افزایش قدرت بالقوه نظامی روسیه در قطب شمال، آمریکا نتواند از منافع خود دفاع کند.
,
 
,
روسیه چندی قبل از زیردریایی‌های «تولا» و «دولگاروکی» خود مستقر در اقیانوس قطب شمال و دریای «بارنتز» موشک‌های بالستیک «سینوا» و«بولاوا» شلیک کرد.
,
 
,
منبع: فارس
]
ارتش روسیه در اقدامی تاکتیکی برای تقویت قلمروی هوایی خود سامانه پدافند موشکی «اس-400» را در بخشی از قطب شمال مستقر کرد.