اقامت بیش از 17 میلیون نفرشب مسافر در بابلسر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛غلامرضا چشمه‌نور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: بابلسر یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای شمالی کشور بوده که سالانه پذیرای جمع زیادی از مسافران ایران و جهان است.

وی خاطرنشان کرد: از اول فروردین ماه امسال تاکنون 17 میلیون و 532 هزار و 680 نفر شب اقامت در شهرستان بابلسر به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بابلسر تصریح کرد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته که 13 میلیون و 532 هزار و 887 نفر شب اقامت بوده که با افزایش 4 میلیون نفری رو به رو شده است.

این مسئول یادآور شد: 35 هزار تخت اقامتی در هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر، متل، مهمانپذیر و خانه‌های دوم شهرستان بابلسر پذیرای حضور و اقامت مسافران و گردشگران است.

چشمه‌نور ادامه داد: بسیاری از مسافران در خانه های دوم که شامل شهرک‌های دریاکنار و صفائیه و اقامتگاه‌های دولتی مانند مجتمع‌های فدک، کوثر، بانک ملی، بانک کشاورزی، بانک رفاه و بانک مسکن هستند ساکن می‌شوند.

وی با اشاره به نتایج بازرسی‌های صورت گرفته گفت: بنابر مقررات میراث فرهنگی و گردشگری درصورت مشاهده تخلف اقامتگاه‌ها در مرحله اول تذکر و اخطار که اگر به آن توجهی نشد آن مکان پلمپ می‌شود؛ در بازدیدهای صورت گرفته حدود 8 مورد تذکر و اخطار داده شد که خوشبختانه این موارد منجر به پلمپ نشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بابلسر اظهار کرد: درحال حاضر 40 خانه مسافر دارای پروانه بهره‌برداری، حدود 70 واحد شناسایی و پرونده آن‌ها تشکیل شده و همچنین بسیاری از واحدها بدون پروانه شناسایی شدند که تذکرهای لازم به این واحدها برای دریافت مجوز داده شد.

چشمه‌نور خاطرنشان کرد: تعداد 130 متل دارای پروانه، چهار هتل، 8 ایستگاه تفریحات دریایی، سه مرکز سرگرمی تفریحی، 15 واحد پذیرایی و 13 دفتر خدمات مسافراتی و جهانگردی در بابلسر به گردشگران و مسافران خدمات می‌دهند.

وی تصریح کرد: برنامه ای برای ساماندهی تابلوداران درنظر گرفته شده تا آنها دارای کارت و لباس مشخص و در یک کانکس مستقر شوند و اگر غیر از این افراد در خیابان‌ها حضور پیدا کنند با هماهنگی نیروی انتظامی با آنها برخورد می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابلسر از اقامت بیش از 17 میلیون نفرشب مسافر در این شهرستان خبر داد.