بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر در اعتراضات جلیقه زردهای فرانسه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که حدود 7500 مامور پلیس برای مقابله با هرگونه خشونت احتمالی از سوی گروه های تندرو و افراطی در شهر پاریس مستقر شده بودند، بیش 100 نفر از تظاهرات کنندگان در اعتراضات جنبش جلیقه زردها بازداشت شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
مقام های امنیتی فرانسه نگران آن بودند که تظاهرات اعتراض آمیز جلیقه زردها در نهایت منجر به برپایی تظاهرات علیه تغییرات آب و هوایی در پایتخت فرانسه شود.
,
 
,
 
,
اعتراضات جلیقه زردها از 10 ماه پیش و در مخالفت با سیاست های اقتصادی دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
,
 
,
روز گذشته چهل و پنجمین شنبه اعتراضات جلیقه زردهای فرانسه در مخالفت با سیاست های دولت ماکرون بوده است. این اعتراضات موجب شده است تا ماکرون در بخشی از سیاست های اقتصادی و مالی خود عقب نشینی کند. ماکرون 17 میلیارد یورو برای افزایش دستمزدها و کاهش مالیات ها اختصاص داده است.
,
 
,
اعتراضات جلیقه زردها غالبا به خشونت و درگیری با نیروهای امنیتی منجر شده است، به خصوص در شهر پاریس.
,
 
,
اداره پلیس پاریس اعلام کرده است که حداقل 106 نفر از معترضان جنبش جلیقه زرد در تظاهرات روز شنبه بازداشت شده‌اند.
,
 
,
مقام های امنیتی فرانسه برپایی هرگونه تظاهرات در برخی مناطق شهر پاریس از جمله شانزالیزه را ممنوع اعلام کرده‌اند ولی برخی از معترضان این ممنوعیت را نقض کرده‌اند و این مساله منجر به درگیری و خشونت بین تظاهرات کنندگان و نیروهای پلیس شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
بیش از ۱۰۰ نفر از تظاهرات کنندگان در اعتراضات روز شنبه جلیقه زردها در شهر پاریس بازداشت شدند.