بذله‌گویی روس‌ها به عربستان در پی ضعف امریکا مقابل حمله پهپادی یمن
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ آیت‎الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان اصفهان در توضیح این‎که چرا از واژه دفاع مقدس برای جنگ ما در مقابل عراق استفاده می‎شود، اظهار کرد: نکته اساسی در تقدس این است که وابسته به خداوند باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: هر کاری که برای خدا انجام شود تقدس پیدا می‎کند و اصولاً دفاع چون دستور الهی است ذاتاً مقدس است.

,

وی خاطر نشان کرد: حمله به یک کشور و جنگ ابتدایی برای توسعه کشور و یا سلطه ذاتاً مورد اراده الهی نیست و بر همین اساس جنگ های تمام انبیاء، اولیاء، پیامبران و امامان جنگ ابتدایی نبود و در همه جنگ هایی که در اسلام انجام شد به صورت دفاعی عمی می‎کردند.

,

امام جمعه اصفهان افزود: دفاع کار مقدس و دستور خداوند است و حتی خداوند انگیزه دفاع را به حیوانات هم داده تا از خود و آشیانه خود دفاع کنند.

,

طباطبایی نژاد با بیان اینکه جنگ بین ما و عراق، دفاع از سوی ما بود، بیان کرد: زمانی که صدامیان در سال 59 چندین نقطه از کشورمان را بمباران کردند ما سریعاً به دفاع در مقابل این تجاوز به صورت نظامی نچرداختیم.

,

وی در ادامه گفت: در کشور ما چند مسئول ابتدا از سازمان ملل خواستند که جلو این کار عراق را بگیرد و به این سازمان شکایت کردند، اما سازمان مللی که دستش در دامن همین ها بود اصلاً پاسخی نداد.

,

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: حتی کار به جایی رسید که قسمتی از زمین کشورمان را گرفتند و پیشروی می کردند و چاره ای جز دفاع نبود؛ بنابراین کار ما دفاع و دفاع ذاتاً مقدس است.

,

وی با بیان اینکه از طرفی هر دفاعی هم مقدس نیست، بیان کرد: ما در طول جنگ همواره تقدس را نگاه داشتیم و اصول جوانمردانه را رعایت کردیم.

,

طباطبایی نژاد اذعان کرد: بر همین اساس بود که امام خمینی(ره) تا یک سال اجازه حمله موشکی به فرماندهان نمی‌داد اما زمانی که حملات صدام شدت گرفت مجبور شدیم تا متقابلاً بمباران را انجام دهیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان گفت: وقتی می‎گوییم دفاع ما مقدس است برای این است که اولاً خود دفاع تقدس ذاتی دارد و دوماً ما در دفاع خودمان کلیه مسائل انسانی و دینی را رعایت کردیم.

,

سخنران مراسم رژه نیروهای مسلح استان اصفهان با اشاره به جنایت‎های عربستان در یمن افزود: در مقابل یمن اصول اخلاقی را رعایت کرد؛ حوثی ها و یمنی ها زیر بنای اقتصادی را برای تضعیف دولت ظالم سعودی هدف قرار دادند و موفق هم بودند و با سربلندی این کار را انجام دادند.

,

طباطبایی نژاد با بیان اینکه در جنگ تحمیلی قدرت و اُبهت غرب و شرق را شکستیم و امروز هم این‎گونه است، عنوان کرد: وقتی 10 پهپاد به پالایشگاه بزرگ عربستان حمله و بمباران می‎کنند، تجهیزات دفاعی امریکایی حریف نمی‎شوند تا دفاع کنند و روسیه سر به سر آن‎ها می گذارد که از ما تجهیزات بخرید، آمریکایی‎ها به درد شما نمی‎خورند.

,

انتهای پیام/

]
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: وقتی 10 پهپاد به پالایشگاه بزرگ عربستان حمله و بمباران می‎کنند، تجهیزات دفاعی امریکایی حریف نمی‎شوند تا دفاع کنند و روسیه سر به سر آن‎ها می گذارد که از ما تجهیزات بخرید، آمریکایی‎ها به درد شما نمی‎خورند.