جوانان راویان فتح، گفتمان دفاع مقدس را ترویج می‌دهند/ پیوند آموزه‌های دفاع مقدس با فرهنگ عاشورایی در جامعه قابل اجرا است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس آرانیان، مدیر عامل انجمن راویان فتح خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار کرد: رزمندگانی که در جنگ تحمیلی حضور داشتند، پس از آن نیز بر مبنای آموزه های دینی و انتقال تجربیات این حوزه وظیفه دوچندانی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

حضور رزمندگان در دفاع مقدس مبنای دینی و اخلاقی داشته است

, حضور رزمندگان در دفاع مقدس مبنای دینی و اخلاقی داشته است,

وی افزود: رزمندگان دفاع مقدس وظیفه دارند این فرهنگ عاشورایی را به نسل جوانی که این دوران را درک نکردند، منتقل کنند.

,

مدیر عامل انجمن راویان فتح خراسان رضوی گفت: ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس از این رو است که این دوران پیوندی با فرهنگ عاشورایی و آموزه‌های دینی داشته است و اگر به خوبی تبیین شود و در سطح جامعه رواج پیدا کند علی رغم مسائل سیاسی و اجتماعی، گفتمان مطلوب و دست یافتنی خواهد بود.

,

آموزه‌های فرهنگ دفاع مقدس قابل اجرا در جامعه امروزی است

, آموزه‌های فرهنگ دفاع مقدس قابل اجرا در جامعه امروزی است,

وی افزود: آموزه های دینی ما در دفاع مقدس بر مبنای دستورات امام خمینی(ره) است و تمام حضور تکلیف‌محور رزمندگان، مبنای دینی و اخلاقی داشته و اگر ایثار، گذشت، وحدت و برادری بوده بر مبنای فرهنگ دین اسلام بوده است.

,

آرانیان تصریح کرد: آموزه‌های دفاع مقدس و فرهنگ آن روزها قابل اجرا در جامعه امروزی و دست یافتنی است.

,

وی افزود: پیشکسوتان دفاع مقدس و رزمندگان بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گسترش فرهنگ دفاع مقدس را در دستور کار دارند.

,

مدیر عامل انجمن راویان فتح خراسان رضوی با اشاره به اینکه در دو قسمت از بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب از الفاظ دفاع مقدس و جنگ هشت ساله استفاده شده است خاطرنشان کرد: در انجمن راویان یکی از اقدامات مهم، جذب و بکارگیری جوانان، طلبه و دانشجو است تا موجب ترویج این گفتمان شویم.

,

استفاده از جوانان به دلیل عدم انحراف در فرهنگ دفاع مقدس

, استفاده از جوانان به دلیل عدم انحراف در فرهنگ دفاع مقدس,

وی افزود: در استان خراسان رضوی، دارای تعدادی راوی جوان طلبه و دانشجو هستیم که با مطالعه و تحقیق در حوزه دفاع مقدس ورود پیدا کرده‌اند.

,

آرانیان گفت: تقریبا رزمندگان دوران دفاع مقدس در سنین کهنسالی و میانسالی به سر می برند، لذا به دلیل عدم انحراف و فراموشی این فرهنگ باید از نسل جوان استفاده کنیم.

,

وی با بیان اینکه در راستای تربیت راویان و مروجان جوان این گفتمان اقداماتی صورت گرفته است افزود: باتوجه به اعزام بیش از 300 هزار رزمنده از استان، تعداد راویان دفاع مقدس در خراسان رضوی از سرانه کشوری بالاتر است اما آمار رسمی در این بخش نداریم.

,

تعداد راویان دفاع مقدس در خراسان رضوی از سرانه کشوری بالاتر است

, تعداد راویان دفاع مقدس در خراسان رضوی از سرانه کشوری بالاتر است,

مدیر عامل انجمن راویان فتح خراسان رضوی اظهار کرد: تعداد بالغ بر 150 راوی پیشکسوت فعال در استان حضور دارند و جوانان نیز همراه پیشکسوتان فعالیت دارند تا آموزش دیده و تربیت شوند و مقرر شده دوره های آموزشی برای آنها برگزار شود.

,

وی ضمن تأکید بر جذب افراد در ترویج گفتمان دفاع مقدس افزود: روایت‌گری در هر حوزه‌ای نیازمند خصوصیاتی ویژه، اکتسابی و مطلعه زیاد است.

,

آرانیان تصریح کرد: بر اساس چشم‌انداز انجمن راویان بایستی 10 هزار راوی تربیت شوند که از این تعداد، 7 هزار نفر آنها جوان هستند و تا پایان امسال 30 راوی سخنران مسلط به زبان‌های مختلف تربیت می‌شوند تا در همه حوزه‌ها اقدامی مؤثر صورت پذیرد.

,

انتهای پیام/

]
عباس آرانیان با اشاره به اینکه در دو قسمت از بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب از الفاظ دفاع مقدس و جنگ هشت ساله استفاده شده است، گفت: در انجمن راویان یکی از اقدامات مهم، جذب و بکارگیری جوانان، طلبه و دانشجو است تا موجب ترویج این گفتمان شویم.