جلب توجه در ایام عزا با هنجارشکنی؛ اقدامی از روی غفلت یا …؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، ایام عزای سید و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران باوفایش و غم و مصیبت اهل بیت (ع) از ماه محرم آغاز می‌شود و هر چه به عاشورا که نزدیکتر می شویم این حزن و اندوه دو چندان می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

در حالی که در سالیان نه چندان دور، مراسمات عزاداری در سطح شهر بعد از عاشورا نیز تا اربعین و حتی پایان ماه صفر ادامه می‌یافت، اما امسال یکی دو روز بعد از روز عاشورا، المان های عاشورایی از سطح شهر جمع شد و مراسم‌های عزاداری نیز کمرنگ شد البته محافل عزا پس از عاشورا نیز همیشه بوده و هست؛ اما کمی کمرنگ شده بطور مثال وقتی قدم در خیابان‌ها می‌گذاری کمتر اثری از خیمه‌های عزاداری می‌بینیم و رنگ و بوی محرم کمرنگ می‌شود، درحالیکه در روز عاشورا تازه امام حسین (ع) و یارانش به شهادت رسیده و اهل بیت ایشان به اسارت درمی‌آیند.

,

متاسفانه چندی است که ایام در سطح شهر توسط معدود افرادی مورد بی توجهی واقع شده و در این روزها به خیابان که قدم می گذاری، پخش صدای موسیقی مجاز و غیرمجاز در سطح شهر شنیده می شود و انگار نه انگار که در ایام حزن و اندوه اهل بیت(ع) قرار داریم.

,

در این زمینه، حجت الاسلام حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآب در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: مردم بارها به ما مراجعه کرده و ما نیز دیده ایم که در چند علنا در همه مراسمات مذهبی اعم از اعیاد و یا عزا، موسیقی پخش می کنند که تاثیر منفی در جامعه دارد ولی کسی به آن ها چیزی نمی گوید.

,

شاید از نظر این افراد، محرم تنها یک دهه باشد (که البته این گونه هم نیست، بلکه روز عاشورا آغاز مصیبت اهل بیت(ع) است)، اما برای مردم غیرتمند و شیعه و انقلابی و ولایتمدار میاندوآب که صدای اعتراض آن ها در موارد متعدد به گوش ما رسیده، مجالس مختلف عزاداری و روضه خوانی تا پایان ماه صفر برپاست.

,

این گونه حرمت شکنی ها یا از روی نا آگاهی و غفلت یا …، ارزش ها را کمرنگ می کنند که دل ارادتمندان به خاندان اهل بیت را به درد می آورد.

,

البته ما طرفدار همیشه غمگین بودن نیستیم؛ اما باید حرمت نگه داشت، کسی مخالف شادی و سرور نیست و اینکه مردم ما اوقاتی از زندگی خود را در کنار خانواده با شادی و خوشی بگذرانند، امری بسیار عالی، مفید و مورد نیاز است اما صحبت اینجاست که ای کاش در این ایام حرمت نگه داشته شود و اینقدر بی تفاوت نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
ما طرفدار همیشه غمگین بودن نیستیم؛ اما باید حرمت نگه داشت و اینقدر بی تفاوت نبود.