حرکت نمادین ورود کاروان اهل بیت(ع) به سرزمین شام در تربت حیدریه بازسازی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار صبح توس؛ این حرکت فرهنگی و هنری برای نخستین بار در کشور با محوریت هیئت متحده سجادیه و شهرداری تربت حیدریه در سال 92 آغاز و امسال نیز در هفتمین سال متوالی و همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) بازسازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

حرکت کاروان نمادین اسرای کربلا به سرزمین شام از محل چهارراه امام خمینی(ره) به سمت میدان مرکزی و میدان امام علی(ع) با حضور عاشقان و دلباختان به اهل بیت(علیه السلام) همراه و در این مسیر نمونه هائی از آزار و شکنجه یزیدان بر اهل بیت امام حسین(ع) به تصویر کشیده شد.

,

, ,

همچنین در آئین پایانی این مراسم، شهادت نمادین حضرت رقیه(س) و خطبه خوانی نمادین امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) برای عاشقان و دلسوختگان به سیدالشهدا(ع) بازسازی شد.

,

, ,

در این برنامه نمادین رفتار ظالمانه لشکر یزد به تصویر کشیده می شود و علاوه بر خطبه خوانی نمادین حضرت زین العابدین(ع) در کاخ یزید و موضوع شهادت حضرت رقیه(س)، حرکت های ظالمانه لشکر یزید با اسرای کربلا در مسیر کوفه به شام به تصویر کشیده شد.

,

, ,

بازسازی نمادین ورود اسرای کربلا به سرزمین شام توسط 200 هنرور و عوامل اجرایی در خیابانهای شهر تربت حیدریه انجام گرفت.

,

, ,

روایت این حرکت نمادین از ورود اسرا به سرزمین شام تا شهادت حضرت رقیه(س)است و چنین روایتگری هائی که هنرمندانه برای مردم به تصویر کشیده می شود قوام بخش نهضت سیدالشهدا(علیه السلام) است.

,

, ,

انتهای پیام/

]
در آستانه پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه(سلام الله) حرکت نمادین ورود کاروان اهل بیت به سرزمین شام در تربت حیدریه بازسازی شد.