حمایت دستگاه قضایی از کودکان آسیب دیده اجتماعی در کرمانشاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز,  پرویز توسلی زاده امروز پنجشنبه در دوازدهمین همایش کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: قانون گذار در بخش قوانین ماهیتی در حوزه جرم و مجازات بلوغ را شرط مسئولیت کیفری دانسته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: در بخش آیین دادرسی کیفری و حقوق جزای اختصاصی در جایی که اطفال و نوجوانان بزهکار هستند، رسیدن به بلوغ شرعی شرط مسئولیت کیفری برای آنها است و در جایی هم که بزه دیده هستند اقدامات حمایتی مثبتی برای دفاع اجتماعی و مصلحت جامعه و کودک برای آنها در نظر گرفته شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: در قانون مجازات اسلامی سال ۹۲ قانونگذار در ماده ۸۸ برای کسانی که در زمان ارتکاب جرم بین ۹ تا ۱۵ سال باشند، مجازات ها و اقدامات تحمیلی خاص را پیش بینی کرده است.
توسلی زاده با بیان اینکه نگاه قانونگذار به کودکان نگاه حمایتی است، گفت: قانون گذار به منظور حمایت از اطفال به قضات اجازه داده است بر خلاف قاعده فراغ دادرسی در احکام قطعی خود هم تجدید نظر کند.
وی ادامه داد: همچنین برای اعمال مجازات اطفال که مرتکب جرائم مستوجب حد و قصاص شده اند اجازه داده است مجازات دیگری مساعد با احوالات آنها جایگزین شود.

,
,
,

این مسئول خاطرنشان کرد: در قوانین شکلی، قانونگذار به منظور اجتناب از آسیب دیدگی هرچه بیشتر اطفال و نوجوانان گفته است که تحقیقات این افراد مستقیماً توسط دادگاه صورت بگیرد.
توسلی زاده اظهار داشت: در ماده ۲۸۷ این قانون برای افراد زیر ۱۵ سال ذکور و اناث اجازه صدور قرار تامین نداده است بلکه گفته است به اولیا و سرپرستان سپرده شود.

,
,

وی حمایت های پسا کیفری را یکی از مسائل اصلی و اولویت ها عنوان کرد و گفت: پس از تعیین تکلیف کیفری وضعیت اطفال و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است که حتماً باید مورد حمایت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قرار بگیرند.

,

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ابراز داشت : در اعمال سیاست و حمایت از کودکان و نوجوانان بزهکار و  بزه‌دیده حمایت و همراهی خواهیم کرد و امیدواریم خروجی این جلسات این باشد که از اطفال و کودکان در مقابل آسیب‌های اجتماعی، بزه کاری و بزه‌دیدگی حمایت شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از حمایت دستگاه قضایی از کودکان آسیب دیده خبر داد و گفت: در اعمال سیاست و حمایت از کودکان و نوجوانان بزهکار و بزه‌دیده حمایت و همراهی خواهیم کرد.