همایش زنان روستایی در همدان برگزار می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین فضلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛  گفت: ۱۵ اکتبر مصادف با ۲۳ مهرماه روز جهانی زنان روستایی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: در این روز یک همایش یک روزه با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان همدان به نام همایش روز جهانی زنان روستایی برگزار می شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: شهرستان همدان در حال حاضر ۱۶ هزار بهره بردار دارد که ۶ هزار نفر از آنان زنان هستند.

,

فضلی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از فعالیت های بخش کشاورزی را زنان روستایی انجام می دهند خاطرنشان کرد: این زنان علاوه بر خانه داری آشپزی همسرداری بچه داری بهداشت خانواده به عنوان نیروی فعال در کنار مردان در بخش کشاورزی فعال هستند.

,

وی اضافه کرد: در روز جهانی زنان روستایی علاوه بر تقدیر از این زنان یک دوره کلاس آموزشی و دانش فنی همچون طبخ ماهی، اهمیت تغذیه فرزندان و اعضای خانواده برای ۸۰ نفر از این زنان با هدف ارتقای دانش فنی این زنان برگزار می شود.

,

فضلی در خصوص فعالیت صندوق خرد زنان روستایی نیز بیان کرد: در حال حاضر ۸ صندوق خرد زنان با ۲۳۰ عضو در همدان فعال است که تسهیلات این صندوق از ۱۵ میلیون شروع شده و در تلاشیم این تسهیلات را به ۵۰ میلیون برسانیم.
انتهای پیام/

,
]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از برگزاری همایش زنان روستایی در روز ۲۳ مهرماه در همدان خبر داد.