امضای تفاهم نامه شهردار اصفهان با صندق جعمیت سازمان ملل متحد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در جلسه ای با حضور قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان،  لیلا الصاﺋجی جودان ،نماینده صندق جمعیت سازمان ملل متحد و مرضیه فرشاد مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تفاهم نامه ای با هدف بهبود شرایط شهری برای سالماندان تحت عنوان ارزیابی و برنامه ریزی الگوی شهر دوستار سالمند به امضا رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بر اساس این تفاهم نامه برنامه هایی به جهت رفع مشکل سالماندان در فضای شهری، بهبود فضای شهری متناسب با نیاز سالمندان و فعالیت های آموزشی به جهت افزایش کیفیت زندگی سالماندان در شهر اصفهان انجام می شود. 
,
شهردار اصفهان در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: وضعیت سالمندان یکی از معیارهای توسعه‌یافتگی هر شهری است‌.سالمندان سرمایه اجتماعی شهرها هستند و شهرداری اصفهان و سایر دستگاه‌ها با همین نگاه وارد این حوزه شده‌اند.در شهرداری اصفهان به‌دنبال تحقق شهری با معیارهای فرهنگی هستیم که زیست‌پذیری و بهزیستی فرهنگی از مولفه‌های مهم آن است، در این راستا ناگزیر هستیم به تمام شهروندان و گروه‌های سنی نگاه مساوی داشته باشیم.
,
نوروزی تصریح کرد: سالمندان اندوخته‌های ارزشمند و سرمایه اجتماعی  هستند و سیاست‌های تمام دستگاه‌ها باید در راستای حمایت از آنها باشد. این تفاهم نامه نیز بر اساس همین مسئله تنظیم و عملیاتی شده است.
,
 
]
شهرداری اصفهان با موضوع ارزیابی و برنامه ریزی الگوی شهر دوستار سالمند تفاهم نامه ای را با نماینده صندق جمعیت سازمان ملل متحد امضا کرد.