عملیات نظامی ترکیه در سوریه رسما آغاز شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رجب طیب اردوغان٬ رئیس‌جمهور ترکیه لحظاتی پیش از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اردوغان در صفحه رسمی توئیتر خود اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرده و نوشت: «نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد، عملیات چشمه صلح را علیه تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ (حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق) و داعش در شمال سوریه آغاز کرد. ماموریت ما ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی خود است».

,

وی با بیان اینکه یکی از هداف این عملیات بازگرداندن صلح به مناطق شرقی فرات و شمال سوریه است، افزود:‌«عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی کرده و منجر به ایجاد یک منطقه امن می‌شود که بازگشت پناهندگان سوری به خانه‌هایشان را تسهیل می‌کند. ما تمامیت ارضی سوریه را حفظ کرده و جوامع محلی را از چنگ تروریست‌ها رها می‌کنیم».

,

, ,

 

,

دقایقی پیش از اعلام آغاز عملیات توسط رئیس‌جمهور ترکیه، جنگنده‌های «اف-16» نیروی هوایی ترکیه به پایگاه‌های یگان‌های مدافع خلق در شهرهای «رأس‌العین» و «تل‌أبیض» حمله کردند. منابع محلی از وقوع حداقل پنج انفجار مهیب در این منطقه خبر دادند.

,

شبکه الاخباریه سوریه به نقل از خبرنگار خود در شمال این کشور، گزارش داد که در حملات هوایی ترکیه، مقرهای شبه‌نظامیان کُرد در روستاهای «المشرافة» و «خربة البنات» هدف قرار داده شدند.

,

دقایقی بعد از اعلام آغاز عملیات ترکیه، توپخانه‌های نیروی زمینی ارتش این کشور بمباران پایگاه‌های نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه (س.د.ف) در «سرکانیه» و «گیرسپی» را آغاز کردند.

,


 

, ,
,

 

,

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به آغاز عملیات در شمال سوریه، مدعی شد: «این عملیات تحت قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم انجام می‌شود».

,

وزارت خارجه ترکیه نیز اعلام کرد که سفرای هر پنج عضو دائم شورای امنیت در آنکارا را احضار کرده و آنها را در جریان جزئیات عملیات جدید در سوریه قرار داده‌اند.

,

 

,

منبع :فارس

,

انتهای پیام/

]
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد عملیات نظامی جدید در شمال سوریه با اسم رمز «چشمه صلح» آغاز شد.