اجرای ۷۰ پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد ریال در استان مرکزی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: در حال حاضر ۷۰ پروژه گردشگری با حجم سرمایه گزاری ۳۵ هزار میلیارد ریال در استان مرکزی در حال ساخت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

ایزدی با اشاره به صدور مجوز ۳۵ پروژه گردشگری طی ۱۸ ماه گذشته در استان اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل یک هتل آپارتمان، ۱۰ اقامتگاهه بوم گردی، ۹ سفره خانه سنتی، ۶ مجتمع تفریحی گردشگری، ۱ آموزشگاه گردشگری و ۸ دفتر خدمات مسافرتی است.

,

وی ادامه داد: در این مدت مجوز بهره‌برداری ۱ هتل و ۱۰  اقامتگاه بوم‌گردی صادر و ۲۲۲ نفر اشتغال‌زایی مستقیم  در این حوزه ایجاد شده است.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: در مدت مذکور ۱۴۹ هزار گردشگر داخلی و  ۱۳۵۳۰ گردشگر خارجی در مراکز گردشگری استان حضور پیدا کرده اند.

,

ایزدی در خصوص وضعیت تشکل‌های غیردولتی در حوزه گردشگری نیز تصریح کرد: ۱۲  تشکل در سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی فعال است که از این تعداد  ۱۰ تشکل در حوزه گردشگری فعالیت بیشتری دارند.

,

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، گفت: ۷۰ پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد ریال در استان در حال اجراست.