انتقال زائران از خسروی به کربلا با 150 دستگاه اتوبوس
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار علی اکبر جاویدان پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پایانه خسروی اظهار داشت: 50 دستگاه از این اتوبوس ها کار انتقال زوار از پارکینگ ها تا سه راهی نصرآباد و از آنجا تا پایانه مرزی خسروی را انجام می دهند و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز برای انتقال زوار در منظریه عراق به سمت بغداد و سپس کربلا مستقر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تاکید کرد: هیچ خودرویی از سه راهی نصرآباد به سمت پایانه مرزی خسروی اجازه تردد نخواهد داشت.

,

 جاویدان یادآور شد: زائران بعد از خروج از مرز خسروی با هماهنگی های صورت گرفته به منطقه جدید الشط (حسینیه) در نزدیکی بغداد منتقل و از آنجا به کربلای معلا اعزام خواهند شد.

,

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: تمهیدات لازم برای انتقال روان زوار به سمت بغداد اندیشیده شده و از بغداد تا کربلا نیز با اعلام آمادگی طرف عراقی هر ساعت می توانند ۶ هزار نفر را از انتقال دهند.
وی در ادامه با افزایش قابل توجه تردد از مرز خسروی گفت: روز دوشنبه و پس از بازگشایی دوباره مرز به دنبال وقفه ای کوتاه حدود سه هزار نفر، سه شنبه حدود هشت هزار نفر و روز گذشته (چهارشنبه) نیز بالغ بر 15 هزار زائر از مرز عبور کردند.

,
,

سردار جاویدان ادامه داد: پیش بینی می شود ظرف امروز و فردا جمعیتی که از مرز خسروی برای حضور در مراسم معنوی اربعین عبور کنند به بیش از 20 تا 25 هزار نفر برسد.

,

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بر فراهم بودن امکانات و زیرساخت های لازم برای تردد زائران از مرز خسروی تاکید کرد و گفت: به منظور تسهیل در تردد زوار، تعداد گیت های فعال از 40 به 60 مورد رسید.
وی همچنین از نصب 5 هزار تابلوی ایمنی در سطح راه های استان با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد و گفت: نیروهای گشتی پلیس نیز به صورت 24 ساعته در سطح جاده ها حضور دارند و در صورت نیاز به کمک زائران خواهند شتافت.

,
,

سردار جاویدان در پایان از زائران نیز خواست تا ضمن همکاری با پلیس و عمل به توصیه های انان، از پارک خودرو در حاشیه شهر قصرشیرین و معابر عمومی خودداری و از پارکینگ های موجود استفاده کنند.

,

انتهای پیام

]
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انتقال زائرانی که مرز خسروی را برای سفر به کربلای معلی انتخاب کرده اند به وسیله 150 دستگاه اتوبوس خبر داد.