بیش از ۱۳ هزار زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کشور وجود دارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسدالله جولایی در دیدار با خیران تبریز اظهار داشت: هم اکنون 13 هزار و 500 زندانی جرائم غیر عمد چشم انتظار کمک خیران برای آزادی هستند که  این زندانیان با مبلغ بدهی 2 هزار میلیارد تومان هستند که بیشتر آنها را محکومان مالی چک شامل می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در سال های اخیر به همت خیران و عنایت ویژه مقام معظم رهبری 130 هزار زندانی جرائم غیر عمد آزاد شده‌اند و امیدواریم با تصویب و اجرایی شدن قوانین کاهنده جرائم غیر عمد تعداد این نوع زندانیان کاهش یابد.

,

مدیر عامل ستاد دیه کشور  در ادامه خاطر نشان کرد: اخیراً قانون بیمه اجباری شخص ثالث و اصلاح قانون چک تصویب شده است و با اصلاح و تصویب قانون مهریه و نفقه با راهکارهای قانونی، شرعی و رعایت منافع طرفین، زندانیان مهریه و نفقه کاهش خواهند یافت.

,

جولایی ادامه داد: هم اکنون حوادث کارگاهی در کشور معضل بزرگی است و کارفرمایان زیادی را روانه زندان می‌کند که این مشکل امیدواریم در مجلس پیگیری و قانون نظام ساختمانی و حوادث مربوط به آن نیز اصلاح شود.

,

جولایی خاطرنشان کرد: معافیت مالیاتی کمک های خیران نیز از طرح‌های خوبی است که با فرهنگ سازی آن می‌توان نتایج مثبتی در افزایش مشارکت خیران حاصل کرد.

,

مدیر عامل ستاد دیه کشور اضافه کرد: آذربایجان شرقی نیز عملکرد مناسب و طرح‌های خوبی در زمینه آزادسازی زندانیان دارد و در این زمینه رتبه چهارم کشوری را کسب کرده است.

,

تقی پور مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی نیز گفت : هم اکنون در استان 468 زندانی جرائم غیر عمد داریم که مبلغ بدهی آنها 150 میلیارد تومان است.

,

وی افزود: مشارکت مردم در استان در زمینه اهدای کل یا بخشی از هزینه مراسم ختم عزیزانشان به ستاد دیه برای آزادی زندان جرائم غیر عمد افزایش یافته است و در یک سال و نیم اخیر با مشارکت 208 خانوار 113 نفر زندانی آزاد شده‌اند.

,

 مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی در پایان تصریح کرد: مشارکت هیئت‌های حسینی استان نیز افزایش پیدا کرده و آزادی 72 زندانی را تا پایان سال متعهد شده‌اند که تا کنون 22 نفر با کمک آنان آزاد شده‌اند.

]
مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: هم اکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ زندانی جرایم غیر عمد چشم انتظار کمک خیران برای آزادی هستند.