تمهیدات ستاد اربعین برای زائران جامانده در مرز
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صدا و سیما، احمد محمدی فر در ارتباط تصویری با تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: مشکلی که اکنون در رابطه با حمل و نقل و معطلی زائران وجود دارد، نبود زیرساخت های کافی و راه های مناسب در عراق است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ,

وی افزود: از ابتدای عملیات اربعین، پیش بینی های لازم را برای تامین اتوبوس در آن سوی مرز کرده بودیم ضمن اینکه با مقامات عراقی در رابطه با تامین وسایل حمل و نقل برای زائران ایرانی در چند روز گذشته گفت و گو کرده بودیم .

,

دبیر ستاد مرکزی اربعین ادامه داد : ۱۲۵۰ اتوبوس و ۲۵۰ وسیله نقلیه دیگر را آماده کردیم تا به عراق منتقل کنیم.

,

محمدی فر افزود: امروز تعداد قابل توجهی اتوبوس به آن سوی مرزهای مهران، خسروی و چذابه فرستادیم و به زائران خدمات رسانی می کنند .

,

او گفت: با مقامات عراق به طور مستمر در حال مذاکره و گفت و گو هستیم.

,

محمدی فر با بیان اینکه اکنون همه زائرانی که در آن سوی مرز مانده بودند منتقل شدند، افزود: اکنون مشکلی در آن سوی مرز نداریم.

,

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه تراکم زائران در مقایسه با پارسال ۴ برابر شده است، ادامه داد: سیستم حمل و نقل عراق مشکلات خاص خود را دارد همچنین تراکم جمعیت و ترافیک محورها مزید بر علت شده است.

,

محمدی فر با تاکید بر اینکه نبود زیر ساخت های عراق موجب ترافیک شده است، گفت: امکانات لازم پیش بینی شده است تا چنانچه دوباره مشکلی پیش بیاید اتوبوس اعزام کنیم.

,

وی با بیان اینکه تردد در مرزهای کشورمان با عراق به جز مرز خسروی که محدودیت ساعت تردد دارد در حال انجام است، اضافه کرد: امروز در مرز چذابه به علت تراکم جمعیت از سمت عراق، پذیرش زائران متوقف شده بود و در سمت مرزهای ما هیچ مانعی برای اعزام جمعیت وجود ندارد.

,

محمدی فر با تاکید بر اینکه اکنون مرزها باز است ومشکل خاصی وجود ندارد، گفت: برای خدمات رسانی به زائران در مسیر بازگشت از اربعین، تعداد کافی اتوبوس را با کمک حمل و نقل عراق، آماده اعزام کرده ایم.

,

دبیر ستاد مرکزی اربعین از زائران خواست سفر خود را به ویژه در بازگشت از مراسم اربعین مدیریت کنند تا تراکم جمعیت ایجاد نشود

,

انتهای پیام/

]
دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اعزام اتوبوس ازایران به عراق برای کمک به حمل و نقل زائران اربعین گفت: همه زائرانی که در آن سوی مرز مانده بودند منتقل شدند.