دیدار وزیر خارجه لبنان با دبیرکل حزب‌الله
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان جمعه شب (دیشب) با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله دیدار کرد و در این دیدار درباه آخرین تحولات داخلی لبنان و منطقه صحبت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، دو طرف بر ضرورت تأمین ثبات اقتصادی از طریق انجام تمام تدابیر لازم برای کنترل وضعیت اقتصادی و بهبود آن اتفاق‌نظر داشتند.
,
 
,
همچنین در این دیدار بر ضرورت کار برای افزایش منابع دولت و ارائه بودجه سال 2020 که شامل اصلاحات ریشه‌ای برای بهبود وضعیت اقتصادی است، عبور از اقتصادی رانتی به اقتصاد بر پایه تولید و نیز حل مشکل آوارگان تأکید کردند.
,
 
,
از دیگر مواردی که سید حسن نصرالله و جبران باسیل بر آن تأکید کردند، ثبات سیاسی امنیتی، فعال کردن عملکرد پارلمان و دولت و نیز فعال کردن سازمان‌های نظارتی و ضد فساد بود.
,
 
,
آمریکا اخیرا بانک لبنانی «جمال تراست» را به دلیل داشتن مناسبات مالی با حزب‌الله تحریم و اعلام کرد، هر سازمان مالی یا شخصی که به نوعی با حزب‌الله در تعامل است تحریم خواهد شد. این اقدامات باعث به راه افتادن بحران ارزی در لبنان شده است.
,
 
,
«الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد، آمریکا با ایجاد بحران ارزی اخیر در لبنان دنبال ایجاد هرج و مرج با هدف ضربه به حزب‌الله و در پی آن «دشمنان آمریکا در منطقه» است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
وزیر خارجه لبنان در دیدار با دبیرکل جنبش حزب‌الله به بحث درباره آخرین تحولات این کشور و منطقه پرداخت.