تفکیک وزارت صمت از ادغام آن اشتباه بزرگتری است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیوان کاشفی در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی که امشب در استانداری برگزار شد اظهار داشت: اگرچه ادغام این دو حوزه از ابتدا اشتباه بود اما تفکیک دوباره آن اشتباه‌ بزرگتری است و مشکلات بسیاری برای فعالان اقتصادی به دنبال دارد آنچنانکه این مشکلات در شهرستان‌ها آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کاشفی با بیان اینکه حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز است ضرورت دارد عنوان کرد: در حمایتی که از واحدهای بزرگ و واحدهای کوچک و متوسط می‌شود فاصله زیادی وجود دارد.

,

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران افزود: واحدهای بزرگ دسترسی بهتری به تسهیلات و مسئولان دارند، اما این شرایط برای واحدهای کوچکتر چندان فراهم نیست و این در حالی است که عمده اشتغال کشور به‌ویژه در آینده از طریق همین واحدهای کوچک و متوسط تأمین می‌شود.

,

وی با بیان اینکه باید نسخه‌ حمایتی مجزا برای واحدهای کوچک و متوسط در نظر گرفته شود بیان کرد: در شرایطی که انتظار می‌رفت با افزایش نرخ ارز شاهد رشد صادرات باشیم اما در 6 ماه امسال روند صادرات به سمت تنزل رفت که البته شرایط در استان کرمانشاه کمی بهتر است.

, نرخ ارز,

کاشفی یکی از دلایل این امر را صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های متعدد در زمینه صادرات دانست و گفت: به علاوه ما حدود 20 کشور در منطقه و اوراسیا داریم که هدف صادرات اصلی ما هستند که باید برای هریک الگویی تعریف و کالاهای هر کشور را مشخص کنیم‌.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه بر لزوم جلوگیری از موازی‌کاری‌ها در حوزه صادرات تأکید کرد و افزود: صادرات 6 ماه نخست امسال در استان کرمانشاه 12 درصد کاهش یافته و امید داریم این کاهش در نیمه دوم که اوج کارهای صادراتی است جبران شود.

,

کاشفی به نقش مهم کرمانشاه در حوزه صادرات و سهم حدود 30 درصدی استان از صادرات ایران به عراق اشاره کرد و گفت: با وجود این ظرفیت‌ها، در پنج سال اخیر یک ریال از مشوق‌ها و یارانه‌های صادراتی کشور در کرمانشاه هزینه نشده است.

,

انتهای پیام/

]
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با اشاره به موضوع تفکیک وزارت صمت گفت: تفکیک وزارت صمت از ادغام آن اشتباه بزرگتری است و در شرایط فعلی اقتصاد باید سیاست‌های مناسب مدنظر داشته باشیم.