جنگل کاری ۲۰۰ هکتار از اراضی سد کلان ملایر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسفندیار خزایی، مدیر کل منابع طبیعی استان همدان امروز در گفت و گو با خبرنگار  عصر همدان، در خصوص اجرای طرح جنگلکاری در سد کلان ملایر گفت: این طرح به عنوان بوم سازگران جنگل در حوزه سد کلان به مساحت ۲۰۰ هکتار در حال اجراست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: در حال حاضر یکصد هکتار چاله کنی در حوزه این طرح توسط اداره منابع طبیعی انجام شده است.

,

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه کود این جنگلکاری تاکنون تامین شده و در حال آماده سازی است ادامه داد: یکی از اقدامات برای ایجاد جنگل در این منطقه کاشت گونه های گیاهی اعم از شیر خشت زرشک داغ داغان و سایر گونه هایی است که نیاز به مصرف آب ندارند.

,

خزایی در خصوص هدف ایجاد جنگل در سد کلان ملایر خاطرنشان کرد: هدف در قالب حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی تجزیه شونده است.

,

وی با بیان اینکه چون استان همدان در حاشیه زاگرس قرار گرفته در کشور دارای کمترین جنگل است تصریح کرد: ایجاد یک هکتار جنگل در این شرایط علاوه بر عدم فرسایش خاک و پرشدن آب سد می تواند تاثیر مثبتی بر روی آب و هوای منطقه داشته باشد.

,

خزایی تاکید کرد: هدف اصلی از ایجاد جنگلکاری در منطقه علاوه بر رفع مسائل زیست محیطی توسعه فضای سبز در ملایر است.

,

وی با اشاره به اینکه با مشارکت مردم در عرصه های تخریبی جنگل به جای شخم گونه های چند منظوره همچون بادام شیرین سنجد و سماق و….کاشته می شود بیان کرد: هم اکنون استان همدان دارای ۴۲ هزار هکتار اراضی جنگلی و پارک های جنگلی است.
انتهای پیام/

,
]
مدیر کل منابع طبیعی استان همدان از آغاز طرح جنگلکاری ۲۰۰ هکتار از اراضی سد کلان شهرستان ملایر خبر داد.