قیمت گوشت گوساله ۳۰ هزارتومان کاهش یافت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احمد مقدسی از کاهش ۳۰ هزارتومانی قیمت گوشت گوساله طی ماه های اخیر در بازار خبر داد و گفت: قیمت هرکیلوگرم گوشت گوساله از حدود ۱۱۵ هزارتومان به حدود ۸۵ هزارتومان رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی اضافه کرد: باتوجه به شرایط تولید و انباشت دام سنگین در کشور، پیش بینی می کنیم روند کاهش قیمت ادامه یابد.
,
 
,
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید هرکیلوگرم گوشت گوساله ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان است، ادامه داد: قیمت دام زنده نیز کاهش زیادی داشته و طی روزهای اخیر مجددا حدود ۵ هزارتومان ارزان شده است؛ به عبارتی قیمت دام زنده تا خردادماه ۳۹ هزارتومان در هر کیلو بود که هم اکنون به کمتر از ۲۸ هزارتومان رسیده و در برخی نقاط کشور نیز بین ۲۵ تا ۲۶ هزارتومان عرضه می شود.
,
 
,
مقدسی انباشت دام و عدم خرید و تقاضا برای آن را از دلایل این کاهش قیمت اعلام و اضافه کرد: چند ماه قبل حدود ۳۰۰ هزار راس دام سبک و نزدیک به ۶۰ هزار راس دام سنگین در کشور انباشت شده بود که  طی این مدت نه تنها از تعداد آنها کم نشده بلکه افزایش هم یافته است.
,
 
,
وی گفت: درخواست ما از دولت این است که یا جلوی واردات را بگیرد یا اجازه صادرات بدهد.
,
 
,
مقدسی درباره طرح عرضه مستقیم گوشت به بازار توسط تولیدکنندگان نیز افزود:فعلا پیگیری های ما در این زمینه به نتیجه نرسیده است.
,
 
,
منبع: مهر
]
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه قیمت هرکیلو گوشت گوساله با حدود ۳۰ هزارتومان کاهش به ۸۵ هزارتومان رسیده است، گفت: روند کاهش قیمت با توجه به فراوانی عرضه، ادامه خواهد داشت.