زائران اربعین مدت حضور در عتبات عالیات را کاهش دهند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله حسن ممدوحی در گفتگو با  خبرنگار مرصادنیوز، در خصوص لزوم زیارت اربعین اظهار داشت: امروز اربعین به یک مراسم جهانی تبدیل شده است و این حرکت عظیم در حفظ و نگهداری ارزشهای اسلام بسیار موثر خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز،,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: اینکه پس از ۱۴۰۰ سال میلیونها نفر در مراسم اربعین شرکت می کنند به واسطه قدرت و عظمت اسلام است.

,

وی خاطر نشان کرد: حضور گسترده مسلمانان در مراسم اربعین حسینی اتحاد و همبستگی مسلمانان را به جهانیان نشان می دهد و همین امر رعب و وحشت در دل مستکبران ایجاد خواهد کرد.

,

آیت الله ممدوحی در خصوص کوتاه کردن زمان زیارت نیز به زوار توصیه ای داشت و افزود: زائرین وقتی که می بینند جمعیت زیاد است و مردم در تنگنا و سختی هستند باید سعی کنند مدت زیارت را کوتاه کنند و هر چه سریعتر برگردند.

,

وی ادامه داد: در این خصوص در روایات نیز وارد شده است که « به زیادت برو و زود برگرد » چرا که در شرایطی که ازدحام زیاد است توقف زیاد نمی تواند مفید باشد.

,

انتهای پیام/

]
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با تاکید بر فراهم شدن شرایط زیارت برای همه زوار گفت: زائران اربعین مدت حضور در عتبات عالیات را کاهش دهند.