وال استریت ژورنال: موشک‌‌های ایران تهدید قابل توجه علیه مواضع آمریکا در منطقه هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک روزنامه آمریکایی طی گزارشی در روزهای گذشته با بررسی توان نظامی ایران نوشت، پنتاگون در حالی قصد استقرار نیروها و تجهیزات نظامی بیشتر در عربستان را دارد که قابلیت‌های نظامی ایران رشد کرده و با گذشته قابل قیاس نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

روزنامه «وال استریت ژورنال» در تحلیلی درباره آخرین تحولات نظامی در خاورمیانه و اعلام روز جمعه آمریکا در زمینه استقرار سامانه‌های دفاع موشکی و نیروی بیشتر به عربستان نوشت، ایران با آن زمانی که در سال 88 میلادی با آمریکا مستقیما برخورد داشت، فرق کرده و این کشور اینک هزاران موشک دارد که بسیاری از آن‌ها به اسرائیل و مدیترانه می‌رسند و حتی برخی از آن‌ها قادر به دور زدن سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی عربستان هستند.

, «وال استریت ژورنال» ,

بر اساس این گزارش، ایران بیش از 2 میلیون نیروی نظامی معمول، ویژه، ذخیره و تعدادی نیروی مردمی برای مواقع ضروری دارد. ایران اعلام کرده که مواضع نظامی آمریکا در منطقه در برد حملات این کشور قرار دارند.

,

 این روزنامه در بخش دیگر این گزارش نوشت که زرادخانه موشکی ایران برمبنای راهبرد دفاعی سازمان یافته و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مسئولیت دفاع از ایران برابر دشمنان خارجی را بر عهده دارند، بخش اعظم این زرادخانه موشکی را اداره می‌کنند.

,

, ,

وال استریت ژورنال موشک «سومار» که در سال 2015 رونمایی شد را یکی از پیشرفته ترین موشک‌های کروز ایران با بردی معادل 1800 کیلومتر خواند و نوشت، این موشک تنها یکی از موارد تغییر و تحول در نیروهای مسلح ایران از سال 1988 میلادی به این سو است.

,

به نوشته وال استریت ژورنال، حضور ایران در سوریه در سال‌های گذشته نیز نوعی تمرین رزمی برای نیروهای ایران و هماهنگی بیشتر بین ارتش و سپاه را فراهم آورده است.

,

وال استریت ژورنال با اشاره به استقرار سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» در عربستان و ناتوانی آن‌ها از ایجاد پوشش دفاعی مناسب برابر حملات موشکی به ویژه آنچه که در حمله به «تاسیسات آرامکو» نشان داد، نوشت: این سامانه‌ها مناسب رهگیری موشک‌های برد بلند و نه موشک‌های کروز هستند و مشخص نیست که بتوانند دفاع مناسبتری را از عربستان برابر حملات مشابه داشته باشند.

,

این روزنامه در خاتمه نوشت: زرادخانه در حال گسترش موشکی ایران مواجه نظامی با این کشور را با خطر مواجه می‌سازد و نقاطی چون بارگیری نفتکش‌ها، بنادر غیرنظامی، زیرساخت‌های نفتی و گازی، سامانه‌های راداری،  پهپادها و کشتی‌های رزمی آمریکا  از جمله  اهداف بالقوه برای آن‌ها  هستند.

,

«یوزی رابین» پدر موشکی رژیم صهیونیستی نیز  اخیرا  در ستایش از توان موشکی ایران و ساخت قطعات جدید گفت، حرکت به سمت طراحی بومی به جای کپی کردن از دیگران، نشانگر اعتماد به نفس ایرانی‌هاست.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام

]
یک روزنامه آمریکایی در تحلیلی با اشاره به رشد قابل توجه نیروهای مسلح ایران نوشت، موشک‌های ایران چالشی مهم برای مواضع آمریکا در منطقه هستند.