130 کیسه کود شیمیایی قاچاق در رشتخوار توقیف شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار صح امروز در گفت‌وگو با خبر نگار صبح توس؛ از توقیف و شناسایی کودهای تقلبی در آستانه فصل زعفران دراین شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت محصول زعفران در این شهرستان برخی از افراد سودجو به دنبال سودجویی از کشاورزان دست به هر اقدامی می زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی در ادامه همین مطلب با اشاره به شناسایی عواملی که قصد ارائه کودهای مورد نیاز کشاورزان را به صورت غیر مجاز و مشکوک به تقلبی داشتند، افزود: طی هماهنگی به عمل آمده و با همکاری عوامل نیروی انتظامی شهرستان تعداد ۱۳۰ کیسه کود مشکوک به تقلبی و قاچاق که از خارج شهرستان در محلی ذخیره شده بود شناسایی و به انبار جهاد کشاورزی این شهرستان منتقل شد.


کودهای توقیفی در غالب برندی معروف بسته بندی شده بودند




رضایی در ادامه در رابطه با کودهای توقیفی در این شهرستان گفت: مقرر شد کودهای توقیفی که در غالب برند معروفی بسته بندی شده بودند، پس از بررسی توسط نمایندگان شرکت وضعیت آنها مشخص و عوامل مربوطه به مقامات قضایی معرفی شوند.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در پایان از زحمات جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، کارکنان اداره آگاهی، تعزیرات و صمت شهرستان جهت همکاری در این رابطه قدردانی کرد.


کشاورزان شهرستان رشتخوار در حال آبیاری مزارع زعفران هستند/ 6300 هکتار از اراضی رشتخوار زیر کشت محصول زعفران است

شهرستان رشتخوار یکی از مهمترین قطب های تولید زعفران در استان خراسان رضوی و دنیا است، سطح زیر کشت محصول زعفران در شهرستان رشتخوار بالغ بر 6300 هکتار است و میانگین برداشت محصول در هر هکتار در سال های گذشته بیش از 3 تن در هر هکتار بوده کشاورزان این شهرستان هم اکنون د رحال آبیاری و آماده سازی مزارع خود برای برداشت محصول زعفران هستند.


انتهای پیام/

,
,
,
, کودهای توقیفی در غالب برندی معروف بسته بندی شده بودند,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کشاورزان شهرستان رشتخوار در حال آبیاری مزارع زعفران هستند/ 6300 هکتار از اراضی رشتخوار زیر کشت محصول زعفران است,
,
,
,
,
]
مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: تعداد ۱۳۰ کیسه کود مشکوک به تقلبی و قاچاق در شهرستان رشتخوار شناسایی و توقیف شد.