شروع موج بازگشت زوار اربعین
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ مراد حیدری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شروع موج بازگشت زوار از روز گذشته، گفت: در حال حاضر محورهای برگشت نسبت به محورهای رفت ترافیک پررنگ‌تری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: حجم تردد هم اکنون در محورهای برگشت نیمه سنگین اما روان است و در مسیر های رفت به سمت مرز خسروی و محورهای منتهی به استان ایلام و مرز مهران ترافیک به نسبت سبک‌تر است.
,
 
,
حیدری با اشاره به بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال، گفت: این امر موجب افزایش 360 درصدی ترافیک این محور در اربعین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.
,
 
,
وی افزود: همچنین ترافیک محورهای منتهی به استان ایلام و مرز مهران نیز در اربعین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۴۵ درصدی ترافیک مواجه بود.
,
 
,
حیدری خاطرنشان کرد: در حال حاضر حجم ترافیک در محورهای منتهی به مرز خسروی و جاده های منتهی به استان ایلام و مرز مهران نسبت به روزهای عادی سال حدود ۳۰ برابر شده و پیش بینی می‌شود با اوج گرفتن موج بازگشت در روزهای عادی این حجم ترافیک حتی تا ۴۰ برابر روزهای عادی سال افزایش یابد.
,
 
,
وی افزود: این شلوغی محورها می‌طلبد رانندگان بیش از هر زمان رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را داشته باشند و با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.
,
 
,
رییس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین حوادث در مسیر بازگشت بصورت واژگونی و ناشی از خستگی و خواب آلودگی است، گفت: در همین راستا از رانندگان تقاضا می‌شود از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی تحت هرشرایطی اجتناب کنند.
,
 
,
وی افزود: ظرفیت تمام خودروها در مسیر تکمیل بوده و پُرسرنشین هستند و کوچکترین بی‌احتیاطی می‌تواند فاجعه‌آفرین شود.
,
 
,
حیدری با اشاره به استقرار ۱۴۵۰ تیم گشتی در محورهای تردد زوار، گفت: عمده تیم‌ها در حال حاضر در محورهای برگشت مستقر هستند و از رانندگان می‌خواهیم نهایت همکاری را با این تیم‌ها داشته باشند.
,
 
,
وی با اشاره به خستگی زوار در مسیر برگشت، از رانندگان خواست تا حتما در فواصل زمانی مناسب در موکب‌های مستقر در طول مسیر استراحت کنند.
,
 
,
به گفته رییس پلیس راه استان کرمانشاه موج بازگشت حداقل تا چهار، پنج روز آینده در اوج خود خواهد بود و نیاز است رانندگان با توجه به شلوغی محورها رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه را داشته و از هرگونه سبقت غیرمجاز در طول مسیر به طور جد خودداری کنند.
]
رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به شروع موج بازگشت زوار اربعین، از افزایش ۳۰ برابری ترافیک در محورهای استان نسبت به روزهای عادی سال خبر داد.