زنده نگه‌داشتن یاد شهدا در مقابل تبلیغات دشمن مهم‌ترین درس اربعین است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ راضیه مجاوری دبیر کمیته بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت اربعین حسینی گفت: اهمیت اربعین در آن است که این روز، با تدبیر الهی خاندان پیامبر (ص) یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلی، در حوادث گوناگون به حفظ یاد و آثار شهادت کمر نبندند، نسل های بعد، از دستاورد شهادت استفاده زیادی نخواهند برد.

,

دبیر کمیته بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با بیان اینکه درسی که اربعین به ما می دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داریم گفت:کمیته بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با این راهبرد همکاری را با هنرستان دخترانه هادی فکوری آغاز کرد.

,

وی با اشاره به اینکه در این مدرسه موکب حضرت زهرا سلام الله یک هفته قبل از اربعین راه اندازی شد افزود:این موکب طی یک هفته به دستان دانش آموزان توانمند و دغدغه مند این هنرستان مدیریت شد که تاکنون دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.

,

مجاوری با اشاره به خدمات ارائه شده در موکب بیان داشت: از جمله خدمات برگزاری نمایشگاه عکس، معرفی بانوان شهید استان مرکزی، معرفی و فروش کتاب های تولیدی بومی کمیته بانوان کنگره استان با محوریت نقش آفرینی بانوان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، توزیع رزق های معنوی، تبلیغ مسابقه کتابخوانی حنانه شو و توزیع نذری روزانه چای بود‌.

,

وی با تأکید بر اینکه این کار با هدف ارائه مدل در فعالیت های دانش آموزی با رویکرد فرهنگی صورت گرفت گفت: همچنین با توجه به کلام امام و مقتدای ما که فرمودند؛ برگزاری کنگره آغاز راه است، این برنامه بعنوان سومین برنامه ادامه ی راه کمیته بانوان بعد از برگزاری یک هفته ای تئاتر شهری روایت یک موج و مسابقه کتابخوانی است.

,

دبیر کمیته بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در این خصوص ادامه داد: اختتامیه این برنامه برگزاری مراسم عزاداری با حضور سرکار خانم نسری سرلک همسر گرانقدر شهید فضل الله سرلک از شهدای گرانقدر استان مرکزی و خاطره گویی ایشان از سال های دفاع مقدس و نقش آفرینی ایشان در ایام جنگ و معرفی کتاب «حنانه شو» که شرح زندگی ایشان بود صورت گرفت.

,

وی خاطر نشان کرد: در ادامه  برنامه مراسم قرائت زیارت عاشورا به همراه ورود پرچم حرم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و دادن نذری بود که حضور دانش آموزان و مشارکت حداکثری آن ها از جمله جلوه های ویژه این مراسم بود.

,

انتهای پیام/

]
دبیر کمیته بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: درسی که اربعین به ما می‌دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه‌داریم.