به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، پس از حادثه کربلا وقتی زن و فرزندان شهدا را، به همراه حضرت زینب به اسارت به نزد عبیدالله بن زیاد در کوفه بردند، او که خود را پیروز این نبرد می دید، از موضع تفاخر و تکبر، برای اینکه زخم زبانی به اهل بیت امام حسین ـ علیه السّلام ـ بزند رو به حضرت زینب ـ سلام اللّه علیهاـ کرد و گفت: خدا را شکر می کنیم که شما را رسوا کرد و تکذیب نمود حضرت هم در پاسخ، این جمله معروف خود را به زبان آوردند که «والله ما رأیت الا جمیلاً»، از این جمله ی زیبا برداشت ها و تفاسیر بسیاری در طول تاریخ ارائه شده است.
تفسیر عرفانی والله ما رأیت الا جمیلاً
,
, تفسیر عرفانی والله ما رأیت الا جمیلاً ,
از دیدگاه عرفان اسلامی هر چه ماسوی الله است، تجلی صفات خداوند است، اصطلاحاً تجلی سخت افزارانه خداوند منان را مخلوقات یا موجودات و تجلی نرم افزارانه او را دین گوید و از آنجا که «قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلَى شَاکِلَتِهِ فَرَبُّکُمْ أَعْلَمُ بِمَنْ هُوَ أَهْدَى سَبِیلًا» بگو هر کس بر حسب ساختار خود عمل می کند و پروردگار شما به هر که راهیافته تر باشد داناتر است﴿ الإسراء، ۸۴﴾ دایره معلومات انسان نه احاطه کامل بر علوم سخت افزارانه را می تواند داشته باشد چرا که به تعبیر قرآن مجید «وَ مَا أُوتِیتُم مِّن الْعِلْمِ إِلاَّ قَلِیلًا» و به شما از دانش جز اندکى داده نشده است ﴿الإسراء، ۸۵﴾ و نه دین خداوند را چرا که به فرمایش پیامبر اعظم ما عرفناک حق معرفتک، مضافا بر اینکه نیک می دانیم قرآن مجید به عنوان مهمترین سند آسمانی دارای ظاهر و باطن است و بطن آن نیز بطن دارد تا هفت بطن، احکام الهی نیز تجلی اسماء و صفات الله است.
,انتهای پیام/
,
,
,
,
]