اجتماع بزرگ «اربعین» ساختار استکبار جهانی را با چالش جدی مواجه می‌کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال درخشه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز  اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حضرت اباعبدالله(ع) یکی از سنت های دیرینه تاریخی و مذهبی مسلمانان به ویژه پیروان اهل بیت (ع) به شمار می‌آید که طی سال‌های اخیر جلوه ویژه‌ای به خود گرفته و سالیانه میلیون‌ها عاشق جهت ادای احترام و تجلیل از عزت طلبی و ظلم‌ستیزی امام حسین(ع ) و یاران ایشان در این راهپیمایی شرکت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,


وی افزود: این گردهمایی بزرگ انسانی بزرگترین پیاده‌روی جمعی جهانی است که از نظر شاخص‌های گوناگون چون همدلی افرادی که در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و معنویت موجود مشابهتی در تاریخ بشر نداشته است.

,
,


این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه راهپیمایی اربعین باید طولانی‌ترین راهپیمایی جهانی قلمداد شود، گفت:هیچ رسانه ای نمی تواند شکوه آن را به صورت کامل بازتاب دهد، تردیدی نیست که مراسمی با چنین گستردگی و ویژگی‌هایی که دارد واجد ظرفیت عظیمی است که نشان دهنده قدرت بسیج مردمی در میان مسلمانان است.

,
,


این استاد دانشگاه تصریح کرد: این راهپیمای دارای ابعاد مختلف معنوی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که ضرورت دارد این ابعاد مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

,
,


درخشه بیان کرد: این تجمع بزرگ انسانی واجد فرهنگی ویژه‌ای است و فی نفسه نوعی سبک زندگی است که باید از نظر جامعه شناسی، تمدنی، سیاسی و فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.

,
,


وی افزود: اگر این رویداد را از منظر مناسبات بین‌المللی و جهانی مورد توجه قرار دهیم به این نتیجه می‌رسیم که این اجتماع عظیم اسلامی یک الگوی جدید را در مناسبات جهانی مطرح می سازد.

,
,


این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه این پیاده روی بزرگ قطعاً ساختار نظام سلطه جویانه استکبار جهانی را با چالش و شکاف جدی مواجه می کند، گفت: این حادثه بر خلاف اهداف سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای و اجتماعی حاکم بر نظام موجود بین المللی است به همین جهت رسانه‌های غربی از انتشار اخبار مرتبط با این حادثه عظیم ابا دارند.

,
,


درخشه ادامه داد: در حالی که انتظار این است رسانه های بین المللی به حکم وظیفه فرهنگی و رسانه ای خود پوشش گسترده ای داشته باشند اما عموماً با بی‌تفاوتی از کنار آن عبور می‌کنند و برخی که درباره این رویداد بزرگ گزارش تهیه می‌کنند بر روی نقاط تفرقه افکنانه و فرقه ای تاکید دارند و تحلیل های خود را در این راستا ارائه می‌کنند.

,
,


وی با بیان اینکه مراسم راهپیمایی اربعین یک حرکت جهانی است که نه تنها نماد حرکت همدلانه مسلمانان قلمداد می شود و نشانی از همدلی مسالمت‌آمیز و مبتنی بر معنویت دینی مسلمین است، بلکه یک حرکت جمعی انسانی تلقی می شود که رسانه‌های غربی از آن وحشت دارند.

,
,


اربعین فی نفسه یک رسانه جهانی است

,
, اربعین فی نفسه یک رسانه جهانی است,


این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: امروزه باید این را تاکید کنیم که اربعین فی نفسه یک رسانه جهانی است و پیام خود را به خوبی منتقل می‌کند.
وی افزود: این نوع برخورد در هر یک از رسانه های بین المللی ناشی از ظرفیت‌ها و کارکردهای برجسته و عظیم حادثه اربعین است که شکل دهنده الگویی برای آزادی خواهی و ظلم ستیزی فرهنگ حسینی و قدرت نرم مسلمانان در بسیج عمومی انسانی و ایجاد یک فضای گفتمانی معناگرایانه و همدلانه است.

,
,
,


درخشه خاطرنشان کرد: در واقع اربعین نشانه بارزی از اسلام بالنده و انقلابی است که ریشه‌های خود را در عاشورا و شهادت امام حسین(ع) اخذ می‌کند و معنویت دینی موجود در آن به عنوان یکی از شاخص‌های مهم این حادثه بزرگ است.

,
,


این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: در واقع معنویت دینی اربعین، مهمترین شاخصه تفکر مدرن که مبتنی بر بی باوری های دینی است را با چالشی جدی روبرو می سازد.

,
,

انتهای پیام/

]
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اجتماع بزرگ «اربعین» ساختار نظام سلطه‌جویانه استکبار جهانی را با چالش و شکاف جدی مواجه می‌کند.