جاماندگان اربعین در همدان با زوار کربلا همنوا شدند+عکس
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ مراسم معنوی پیاده‌روی جاماندگان از اربعین حسینی در نقاط مختلف استان همدان با حضور مردم مؤمن و انقلابی این استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

همدان 

, همدان , همدان ,

پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرستان همدان با حضور پرشور مردم برگزار شد.

,

عزاداران حسینی از 6 خیابان اصلی خود را به پیاده راه امام خمینی همدان رساندند و در آنجا به اقامه عزا پرداختند.

,

 آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در این مراسم گفت : در زیارت اربعین که امروز خوانده شد سه نکته اساسی وجود دارد که باید به انها توجه شود و باید در عمل آنها را اجرا کنیم.

,

وی ادامه داد: اول نکته این است که ما امام حسین ع را ولی خدا می دانیم و باید  در زندگی خودمان ولایت اهل بیت را جریان ببخشیم و روش و سیره بعنوان سنت مطرح  و زندگی ما تابع امام حسین ع باشد.

,

شعبانی بیان کرد: ارادت اهل بیت و این خاندان اراده خداست و واسطه فیض خدا هستند.

,

وی عنوان کرد: دومین نکته این است که کسانی که امام را به شهادت رساندند سه ویژگی داشتند که هر کس آنها را داشته باشد هم درجه دشمنان امام حسین است یکی اینکه دنیاپرست است چرا که خاصیت دنیاپرستی ویژگی جبهه کفر است و دومین خصلت هواپرستی است.

,

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ویژگی سوم اطاعت از اهل شقاق است چرا که اطاعت بی چون و چرا از دشمن برای انسان شقاوت است .

,

وی تاکید کرد: نکته سوم که در زیارت اربعین به آن اشاره می شود تسلیم مطلق بودن در برابر ولی خداست که در زیارت اربعین اعلام می کنیم که تسلیم محض در برابر خدا هستیم.

,

, ,

, , ,

, ,

, ,

, ,

, , ,

, ,

, ,

نهاوند

, نهاوند,

مراسم معنوی پیاده‌روی جاماندگان از اربعین حسینی در شهرستان نهاوند با حضور مردم مؤمن نهاوند با انجام سینه‌زنی و عزاداری برگزار شد.

,

این مراسم هم‌زمان با اربعین حسینی از مقابل مسجد شهید حیدری (جوانان) شروع شد و با تشکیل دسته‌های عزاداری و نوحه‌خوانی مداحان به سمت مصلا این شهر ادامه یافت.

,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین  جعفر انواری، از خطیبان کشوری در این مراسم گفت: پیاده‌روی میلیونی دوستداران و محبان امام حسین (ع) در اربعین حسینی چشم جهانیان را خیره کرده است.

,

وی اظهار داشت: اربعین به‌عنوان نمادی از بیعت مجدد با امام حسین (ع) شناخته می‌شود و نشان می‌دهد که راه و روش زندگی ایشان در بین مسلمانان ترویج یافته است.

,

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمنان برای کم‌رنگ کردن مراسم اربعین امسال نقشه‌های زیادی کشیدند ولی به یاری خدا مراسم امسال باشکوه‌تر و باعظمت‌تر برگزار شد و حضور میلیونی عزاداران نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.

,

وی گفت: اربعین به‌عنوان بزرگ‌ترین اجتماع بشری نشان‌دهنده وحدت مسلمانان و حب ائمه اطهار در دل مؤمنان و آزادی خواهان است.

,

همچنین پیاده‌روی جاماندگان اربعین صبح امروز در شهر گیان به‌طرف شهر نهاوند انجام شد.

,

این مراسم با قرائت زیارت اربعین در مسجد جامع حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهر گیان آغاز شد و پس از گذشتن از روستاهای مسیر با شرکت در مراسم عزاداری روز اربعین در مصلای نهاوند به پایان رسید.

,

همچنین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در روستای کوهانی از ساعت 15 از حسینیه این روستا تا آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) برگزار می‌شود.

,

, ,

, ,

, ,

رزن

, رزن, رزن,

راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی با حضور مردم مومن شهر رزن از مسجد قمر بنی هاشم شهر رزن به سمت مسجد جامع برگزار شد.

,

حجت الاسلام ابراهیمی هاتف، استاد حوزه و دانشگاه  در تجمع عزاداران حسینی در مسجد جامع رزن اربعین حسینی آوردگاه مهم برای تمام آزادی خواهان بر شمرد و گفت:این اجتماع عظیم چیزی اثبات حقانیت راه حسین ع و یاران باوفایش نیست.

,

, ,

, ,

, ,

بهار

, بهار, بهار,

جاماندگان بهاری پیاده روی اربعین در روز اربعین به عشق حسین مسیر میدان شهدای بهار تا مرقد آیت الله بهاری را پیاده طی کردند.

,

در انتها عزاداران حسینی با سینه زنی در مزار شهدا و مرقد آیت الله بهاری دل های خود را به بین الحرمین نزدیک کردند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
مردم مؤمن و خداجوی استان همدان در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین با زائران کربلا هم‌نوا شدند.