جمهوریخواهان دیگر برای ترامپ احترام زیادی قائل نیستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛"جان کورنبلوم"، سفیر سابق آمریکا در آلمان در گفتگویی با سایت رادیو آلمان درباره واکنش های دولت آمریکا به جریانات و تحولات در شمال سوریه بعد از حمله ترکیه گفت: قدرت اجرایی فعلی در آمریکا از هم گسیخته است. تقریبا هر روزه در واشنگتن و در رسانه ها خبرهایی درباره ناسازگاری ها و تصمیمات خیلی سریع و بدون برنامه ترامپ و غیره و غیره آشکار می شود. این فرآیندی است که حدود یک سال و یا بیشتر در آمریکا وجود دارد و این احتمالا بحرانی عمیق ایجاد خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در بخش دیگری از این گفتگو به مناسبات بین جمهوریخواهان و ترامپ پرداخته و گفت: من اعتقاد دارم که مهم ترین مسئله در بین جمهوریخواهان در حال حاضر مبارزات انتخاباتی است. ما حالا حدود یک سال با انتخابات بعدی فاصله داریم و جمهوریخواهان واقعا دیگر به ندرت برای دونالد ترامپ احترام قائلند اما آن ها طبیعتا برای رای دهندگان به او احترام قائلند.

,

وی افزود: بسیاری از جمهوریخواهان می ترسند که اگر خیلی زیاد و آشکارا علیه ترامپ موضع گیری کنند بعدا توسط رای دهندگان او مجازات شوند و آن ها باید دقیقا این مسئله را مد نظر قرار دهند. اما درباره مسئله سوریه بیشتر جمهوریخواهان فرصت مناسبی یافتند تا حرف خود را بزنند و به مواضع ترامپ انتقاد کنند، چرا  که سیاست خارجی در مبارزات انتخاباتی اهمیت چندانی ندارد و شما می بینید که اکثر قریب به اتفاق جمهوریخواهان در مسئله سوریه مقابل ترامپ قرار گرفتند. این نشان می دهد که احتمالا نارضایتی جمهوریخواهان از ترامپ چقدر بالا است.

]
سفیر سابق آمریکا در آلمان قدرت اجرایی ترامپ را از هم گسیخته توصیف کرده و تاکید کرد که بسیاری از جمهوریخواهان دیگر احترام زیادی برای "دونالد ترامپ" قائل نیستند.