تاکنون ۲۴۰ هزار زائر اربعین از طریق راه‌آهن به مرزها رفته اند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید رسولی عصر امروز در حاشیه بازدید از پایانه شلمچه افزود: امسال راه آهن با ۵۰ درصد افزایش ظرفیت صندلی ایجادی نسبت به سال گذشته روزانه ۵۵ قطار ویژه برای جابجایی زائران از سراسر کشور به خرمشهر، کرمانشاه، همدان و اندیمشک پیش بینی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی اظهار کرد: به دلیل استقبال مردم از سفر با قطار تا امروز عملکرد ما متوسط ۵۸ قطار بوده است.

,

مدیرعامل راه آهن کشور با بیان اینکه برای بازگشت زائران قطارهایی را پیش بینی کردیم که بلیط های آن در مبداء فروش نرفته است، تصریح کرد: به طور عمد این بلیط ها را نفروختیم تا زائران در بازگشت از عراق با این قطارها به شهرهایشان بازگردند، ما در مجموع خانواده وزارت راه و شهرسازی آمادگی کامل داریم و هماهنگی لازم بین بخشی ریلی، زمینی و هوایی به وجود آمده است، تمام همکاران ما با حداکثر توان در حال خدمات رسانی هستند که امید می رود زائران با آرامش و ایمنی به خانه هایشان بازگردند.

,

رسولی یادآور شد: همکاران ما در اداره کل راه آهن جنوب یک ایستگاه خط ریل باس پیش بینی کرده اند در حدفاصل خرمشهر تا شلمچه که به منظور تسریع در تردد زائران و به صورت ۲۴ ساعته و رایگان زائران را از خرمشهر به شلمچه و به عکس جابجا می کنند.

,

وی گفت: از روز ۱۵ مهرماه عملیات جابجایی زائران را به مدت ۱۵ روز آغاز کردیم و در صورت نیاز امکان افزایش زمان سرویس دهی وجود دارد.

,

وی افزود: برای نخستین بار زائران پاکستانی را از زاهدان با قطار به خرمشهر منتقل کردیم.

]
مدیرعامل راه آهن کشور با اشاره به اینکه برای اربعین امسال ۴۴۵ هزار نفر ظرفیت ایجاد کردیم، گفت: تا امروز ۲۴۰ هزارمسافر را جابجا کرده ایم.